$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

אולטרא יוקרה: בנטלי מולינר באטור, המהירה בהסטוריה

המחלקה לדגמים מיוחדים של חברת בנטלי ייצרה 18 יחידות של מכונית תיור מפוארת וחזקה. איחרתם את המועד - הכול נמכר

ניר בן טובים   25.08.22 - 15:21

תגיות: בנטלי

Getting your Trinity Audio player ready...

בנטלי מולינר באטור היא מכונית קופה מפוארת המיוצרת במכסה מוגבלת של 18 יחידות, ושהוצגה זה עתה בשבוע המכוניות של מונטריי בפבל ביץ' קליפורניה בפני קהל מובחר של 500 בני אדם, שיש בידם כנראה את הממון כדי לרכוש אותה ואת שאר היצירות המוטוריות שהתגודדו שם (בוגאטי ועוד). על פי דבר בנטלי, המרכב החיצוני, והמקורי בעיצובו מבטיח כמה פתרונות אסתטיים עבור בנטלי חשמליים מלאים, שיוצרו משנת 2030 ואילך כפי שהוכרז על ידם בכמה הזדמנויות.

באשר להווה, באטור מייצגת את הדגם החזק ביותר שנבנה אי פעם בחברה האנגלית (בבעלות ב.מ.וו כאמור), הודות ל-740 כ"ס המסופקים על ידי גרסה משודרגת של מנוע ה-W12 שמאכלס בין היתר את הקונטיננטל GT. ה-Batur ירש את מקומה של את ה-Bacalar, שכזכור, יוצרה בתריסר דגמים שעוצבו והורכבו בעבודת יד שחנכה מחלקת ההתאמה האישית בבנטלי, סדנת Mulliner.

ה-Batur חמושה במערכת המנועית המתוחכמת ביותר של יחידת ה-6.0 ליטר W12, שהוצגה לראשונה בקונטיננטל GT בשנת 2002, ומאז עודכנה באופן רציף. המספרים מאחוריה די מדהימים, שכן מלבד 740 כוחות סוס היא מחלצת גם מומנט של 102 קג"מ. הישגים אלו הם למעשה תוצאה של כיול שנעשה במנוע, הכולל מערכת יניקה חדשה, מגדשי טורבו משופרים ומערכת קירור משופרת. במהלך 20 שנות חייו, ה-W12 הגדיל את הספקו בשיעור של 40%, בעוד שצריכת הדלק, למרות התוספת ובזכות הטכנולוגיות החדישות, השתפרה ב-25%.

תיבת ההילוכים שאחראית לשלוח את העוצמה לסרן האחורי מצוידת 8-מהירויות עם שני מצמדים ומחוברת לבקרת נהיגה סלקטיבית. מסביב טיפלו בנטלי גם באיזונים, כמו למשל המתלים שכוללים קפיצים אדפטיביים שהתנהגותם מושפעת לפי סטטוס ממוחשב: ספורט, בנטלי, קומפורט וקסטום שמותאמים אישית על ידי הנהג. בקרת דינמיקה משנה גם את ההתנהגות של מערכת הגלגול האקטיבית שמפקחת על וויסות הכוח בגלגלים ויש גם מערכת בלמים משופרת בכבדות, דפרנציאל מוגבל החלקה ומערכת היגוי מחוזקת.

בנטלי אומרים בגלוי שזו המכונית החזקה ביותר, החוקית לכביש בהסטוריה אבל לא מציינת שום דבר לגבי ביצועים רשמיים. כל שנאמר הוא ש-18 העותקים נמכרו כולם מראש, כל אחד מהם יעוצב בשיתוף פעולה עם כל לקוח, בהנחיית צוות העיצוב הפנימי של מולינר. לקוחות יוכלו לציין את הצבע והגימור של כמעט כל משטח ב-Batur כדי ליצור רכב בהתאמה אישית משלהם. תא הנוסעים הדו-מושבי תוכנן בצורה אינטימית ומתאים הן למסלול והן לנסיעות ארוכות טווח. כל אחד מהלקוחות שהצליח לרכוש אותה בזמן נפרד מסכום פעוט של 2 מיליון יורו. הם יקבלו את הפנינה הבריטית הזו במהלך שנת 2023. 

מחלקת מולינר תמשיך ככל הידוע לשחרר סדרות מיוחדות ומפוארות בייצור מוגבל בשנים הקרובות, ולפחות עד שנת 2026 אלה יהיה מצוידים במנועי בנזין עתירי עוצמה. משם והלאה, בנטלי עוברת לייצור דגמים מחושמלים חלקית כתחנת ביניים עד המעבר ל-100% חשמל מלא, כארבע שנים לאחר מכן. באטור וגם בקלאר, יתרמו לא מעט מהצדדים הויזואלים שלהם לכלי הרכב החדשים של בנטלי.