לקראת הבכורה הרשמית שלו, המתוכננת לרבעון הראשון של 2023, קיה מציגה תמונות ראשונות של ה-EV9, רכב הכביש השטח החשמלי החדש שנועד להצטרף ל-EV6 כדגם השני בלבד שפותח על רצפה חשמלית מלאה. ה-EV9 מוצג לראשונה על ידי חטיבת המבחנים של קיה עם מעטפת הסוואה, כ-44 חודשים אחרי שהחל פיתוחו, אך ללא התאמות שמשנות את המראה הסופי שלו, ובכך בעצם אנחנו מקבלים תמונה ברורה ומקושרת לדגם הקונספט שהוצג ב-2021, עם שינויים מינימליים.
הפלטפורמה המודולרית מהווה את הבסיס הטכנולוגי. ה-EV9, באורך של כחמישה מטרים, פותח על פלטפורמת ה-E-gmp המודולרית המשמשת לדגמים החשמליים של יונדאי וקיה ובהחלט יציע גרסאות מובחנות, כולל כאלה עם הנעה כפולה: ממש בימים אלה, כך נמסר, קיה עובדת על כיול סופי של מערכת ההנעה, עם תשומת לב מיוחדת גם לנהיגה בתנאי שטח אמיתיים. הנתונים הטכניים עדיין אינם ידועים, אך ככל הנראה נמצא את המנועים והסוללות שפותחו עבור ה-EV6 וזה אומר הספקים שעשויים לחצות גם 400 כוחות סוס.
לעיצוב ה-EV9 אין כמעט כל קשר עם ה-EV6, אבל חולק לא מעט מכללים עימו: בין השאר, יהנה מהיתרונות שמעניקה הפלטפורמה החשמלית בכל הכרוך במרחב מחיה המותאם לשבעה נוסעים על שלוש שורות, ועם זאת קיה מבטיחים גם הרבה "אופי". אמירות אלה באות לידי ביטוי גם בנראות שלו, שמבוססת על שילוב בין תכנון "אמריקני" רבוע עם שטח חלונות גדול, ובכך ככל הנראה יציע תא נוסעים מאוורר ונעים.
ישנם דיווחים בקוריאה, כי כמו דגם הקונספט של ה-EV9, הגרסה הראשונה תחלץ כ-480 קילומטרים עם סוללה מלאה. אי לכך, ניתן להמר על טווח דומה לפחות מאחת מחבילות ההשקה של ה-EV9 כאשר ירד מהרצפה וייכנס לשלב הסדרתי שלו. בדומה למקבילו המסורתי, טלורייד, הסברה היא שמדובר בדגם עם אורך של כ-4.90 עד 4.95 מטר ובסיס גלגלים של שלושה מטרים לפחות. המחירים שלו באירופה יחלו באזור ה-50-55 אלף יורו. מוקדם לדעת מתי נראה אותו בישראל.