סקודה הציגה את זהות המותג העתידית שלה במסגרת אירוע מיוחד שנערך אמש לפנות ערב בפראג בפני כלי התקשורת העולמיים. ההתמקדות היא בשפה עיצובית חדשה, לוגו חדש ועדכון הזהות הארגונית, כלומר תדמית החברה עומדת בפני שינוי אם כי לא כזה שיפגע ביסודות הערכיים והפרקטיים של היצרן. חברת הבת של פולקסווגן מאיצה ומרחיבה את המתקפה החשמלית, עת היא מכריזה כי בכוונתה לייצר שלושה כלי רכב חשמליים טהורים חדשים עד 2026, ויבואו עוד אחריהם.
לדברי סקודה, דגם המחקר, הקונספט Vision 7S נותן מבט קונקרטי על אחת מהמכוניות החשמליות החדשות שהיצרן עתיד לשווק בשלוש השנים הקרובות. עד שנת 2030, חלקם של כלי רכב חשמליים במכירות המותג באירופה אמור לגדול ליותר מ-70%. יצרנית הרכב הודיעה כי תשקיע 5.6 מיליארד יורו נוספים בניידות חשמלית ו-700 מיליון יורו בתהליכים הקשורים בהטמעת מערכות חשמל חדישות במהלך חמש השנים הקרובות.
"עם תדמית המותג החדשה, אנו מקשרים את המותג לעתיד החשמלי וממקמים באופן ברור את סקודה בתחרות חיצונית ובו בזמן מבדילים את עצמנו בצורה ברורה עוד יותר משאר המותגים בקבוצת פולקסווגן", אומר חבר דירקטוריון סקודה ואחראי מכירות ושיווק, מרטין ג'אן. "מכונית התצוגה Vision 7S היא חלוצה של שפת העיצוב החדשה שלנו, אותה נגלגל על פני כל סל המוצרים בשנים הקרובות ואיתה נחדד את גישת הלקוחות שלנו. אנחנו לוקחים את המותג לשלב הבא על מנת להתאים אותו לצרכים ולציפיות החדשות של לקוחותינו מבחינת חווית משתמש, קישוריות ומסע הלקוח כולו”.
בנוסף למכונית חשמלית קטנה, סקודה מתכננת גם רכב כביש שטח קומפקטי בעל שבעה מושבים למשפחות שכנראה יהיה מקבילו של קודיאק. דגם הויז'ן הנידון יהיה בעל 200 קילוואט (272 כ"ס) וכן סוללה של 89 קילוואט לטווח של למעלה מ-600 ק"מ עד התרוקנות. למרות זאת, מנועי בעירה ימשיכו למלא תפקיד חשוב בשורות היצרן: "בשלב המעבר ל-e-mobility, המותג מחזק את סל המוצרים שלו של מנועי בעירה יעילים במיוחד, ויציג את הדור החדש של הסופרב והקודיאק. במחצית השנייה של השנה הבאה. האוקטביה המחודשת תגיע ב-2024".
כאמור, סקודה מתכוונת להציג בשנה הבאה את שפת העיצוב החדשה שנוצרה לעידן החשמלי והדיגיטלי. המעצבים מסבירים: "הוא מאופיין בקווים ברורים ומופחתים המדגישים את הפשטות והערך של דגמי סקודה החדשים. האלמנטים המגדירים הם חזית הרכב החדש עם מה שנקרא 'דק טכנולוגי' וחומרים ברי קיימא בפנים. הלוגו מוצג ללא הגרפיקה התלת מימדית הפיסולית. בכך, סקודה לוקחת בחשבון את המעבר ההולך וגובר בפעילויות השיווק והתקשורת מהדפוס לאונליין".
גם הזהות התאגידית שונתה בהרחבה: סקודה משתמשת כעת בשני גוונים שונים של ירוק: אמרלד וירוק חשמלי, שנועדו לחדד את התחשבותה בממד האקולוגי, היבטי קיימות וניידות חשמלית.
ענייני סביבה בהחלט מעסיקים את המותג והם מקדישים לכך לא מעט מלל ומשאבים. "סקודה שמה דגש על יעדי קיימות שאפתניים לאורך כל שרשרת הערך. בייצור, החברה מסתמכת על חשמל ממקורות מתחדשים. במפעל הראשי במלאדה בולסלב, ייצור סוללות ישירות במפעל מבטיח נתיבי תחבורה קצרים, וגם כאן נעשה שימוש בשתי משאיות חשמליות. החל משנת 2030, המפעלים הצ'כיים וההודיים אמורים לייצר כלי רכב עם אפס פליטות נטו", כך הם מוסרים.
סקודה תשפר בהדרגה גם את כלי הרכב החשמליים הנוכחיים. רכב הכביש השטח החשמלי אנייק למשל משתמש ביותר מ-13 ק"ג של פלסטיק ממוחזר המתקבל מתאי סוללה ישנים ופגושים. לפלדה המשמשת בגוף יש שיעור מיחזור של 40 אחוז ואלומיניום 60 אחוז. חלונות הצד עשויים מ-20 אחוז זכוכית ממוחזרת. בפנים למשל, כיסויי המושבים של אנייק עשויים מ-40 אחוז צמר חדש טבעי ו-60 אחוז מבקבוקי PET ממוחזרים.
VIDEO
המהפכה המיתוגית והחשמלית של סקודה חולקת לא מעט דמיון למהלכים האסטרטגיים שמבצעים גם דאצ'יה בשנה האחרונה, אם כי להבדיל מהרומנים המותג הצ'כי מתקיים במרחב פעולה הרבה יותר גדול בזכות הניהול של חברת פולקסווגן. כך או כך, זוהי נקודת מפנה בהסטוריה של סקודה ומעניין יהיה לראות כיצד יתגבשו השורות בהן ישתלבו דגמים חשמליים וכן דגמים מסורתיים מעודכנים.