בין חודשי ינואר-אוגוסט נמסרו 190,269 מכוניות חדשות, כך עולה השבוע על פי דוח איגוד יבואני הרכב המתפרסם בישראל. זוהי ירידה חדה של 15% ביחס לתקופה הדומה בשנה הקודמת אם כי זהו אחד החודשים המתונים ביותר מבחינת כוח קניה לאור החופשות המרוכזות; בחודש אוגוסט החולף נמסרו בארץ כ-20 אלף מכוניות בלבד, ירידה של יותר מ-22% ביחס לאוגוסט בשנה היוצאת.
הסדר בצמרת הטבלה נשמר כאשר יונדאי גדלה ב-2% ל-37 אלף מסירות, טויוטה במקום השני עם ירידה של 10% וקיה במקום השלישי עם ירידה של 5% אך זוקפת את כמות המסירות הגדולה ביותר בחודש האחרון - 3000 יחידות. בהמשך מדורגת מאזדה עם גידול של 5% וסוגרת את החמישיה חברת סקודה עם קיטון בשיעור חד של 45%.
בתוך העשיריה הראשונה יש לא מעט ירידות כאמור, אך גם עליות חריגות. חברת סיטרואן גדלה משמעותית עם עליה של 26% ל-3,838 כלי רכב. עוד בקרב המותגים שרשמו עליה בולטת חברת מרצדס, מותג היוקרה המוביל בארץ עם 15%, ג'ילי שמסרה 1000 מכוניות חשמליות בחודש אחד (ומעל 3,700 מתחילת ינואר האחרון), אמ ג'י זינקה ב-67%, קופרה גדלה ב-86% וג'נסיס ב-104%.
עוד בצד המותגים החשמליים המובילים את השוק, חברת טסלה עם קיטון של 55% (מעל 4,000 בתקופה זו בשנת 2021), חברת איוויס עם גידול של 92%, מותגי Seres עם עליה של 344%, סקיוול מסרה 445 כלי רכב מתחילת השנה, מקסוס עם 229 יחידות (עליה של 204%), ובין העולים החדשים, חברת הונגצ'י מסרה 45 כלי רכב עד כה. בקבוצת מותגי העל פורשה עם צמיחה של 20%, בנטלי ירדה ב-5%, פרארי מסרה 16 כלי רכב מתחילת 2022 (שווה לעליה של 14%), אסטון מרטין העלתה לכבישים עשרה כלי רכב.
היבואנית המובילה בישראל היא חברת כלמוביל עם נתח שוק של 25%. אחריה יוניון מוטורס עם 16.9% ובמקום השלישי קבוצת טלקאר עם נתח שוק של 14%.