נדמה שהתוכניות של יצרנית הרכב הסינית Hongqi, שפעילותה החלה לאחרונה בישראל באמצעות היבואנית סמלת, ושנראית נחושה להתברג בצמרת רכבי הפרמיום המחושמלים, עתידות להיות מאוד גרנדיוזיות ומושקעות. מותג היוקרה של קבוצת FAW, ראשי תיבות ל-First automobile works הציג, בצורה דיגיטלית, שלושה דגמי אב-טיפוס חדשים - ה-E001, E202 ו-E809, הנבדלים בעיצובם השנוי במחלוקת ומחביאים שורה של חידושים טכנולוגים עבור המותג.
כל שלושת הדגמים מבוססים על פלטפורמת FME, אשר פותחה על ידי החברה עבור המכוניות החשמליות העתידיות שלה, ותואמת לבסיסי גלגלים מ-2.7 מ' עד 3.45 מ', כלומר ניתן לנצל את הרצפה עבור מגוון רחב של דגמים מקטגוריות שונות. יתרון גדול נוסף של ארכיטקטורת FME טמון בכך שהיא מציעה טווח העולה, לכאורה, על 1,000 ק"מ, תוך שהיא מספקת אפשרות לטעינה אינדוקטיבית במתח של 30 קילוואט, כמו גם סוללות להחלפה.
בנוסף לכך, נאמר כי רכבים המשלבים את פלטפורמת FME יוכלו לסובב את הגלגלים ב-90 מעלות, מה שמקל מאוד על התמרונים בזמן החניה, ובהתחשב ביומרנות של המותג להציע כלי רכב עתירי מטראז', תכונה זה בהחלט יכולה לסייע במקומות צפופים. ככל הידוע, הארכיטקטורה החדשה תופיע לראשונה כבר בשנת 2023 בגרסת הייצור של ה-E001, מכונית סדאן מרווחת ודינמית לדברם, עם שטח חלונות גדול וסביבת עבודה מתוחכמת.
מכונית קבריולה ארוכת טווח
שנה לאחר מכן, תגיע גרסת הייצור של ה-E202, מכונית גג נפתח עם ארבעה מושבים, לה מעין תכנון קדמי המאפיין רכב כביש שטח מוגבה, במרכזו גריל ענק ומסוגר הנשלט על ידי גופי התאורה מדורגים. גם אב הטיפוס E809 (ששמו לחילופין E-LS Concept) אמור להיות בהתכנות בשנה הבאה, שכן זהו SUV גדול בעל ממדים נדיבים ואבזור עוד יותר נדיב, השואב השראה מבנטלי בנטייגה, לא פחות.
VIDEO
הונגצ'י הוא מותג סיני בעל שורשים הסטוריים, הוותיק ביותר במדינה האסייתיית, שהיה אחראי לדגמים המפוארים של בכירי המפלגה הקומוניסטית הסינית. החברה שייכת כאמור לקבוצת FAW ובאירופה היא החלה לשווק כלי רכב רק בפברואר האחרון ואל חופי המדינה הגיעה ממש לפני כמה חודשים גם כן. כיום היא מציעה את ה-SUV-לימוזינה החשמלית, ה-e-HS9, שאורכה 5.2 מטר ועולה בישראל 400 אלף שקל (בנורבגיה אגב תומחרה ב-60 אלף יורו).