$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הנדסת סמל: מיצובישי ASX חדש

הקרוסאובר היפני מאותחל על ידי השותפה רנו במטרה לחזק את היסודות הרופפים באירופה

ניר בן טובים   21.09.22 - 08:11

תגיות: מיצובישי

Getting your Trinity Audio player ready...

לפני כשנתיים הכריזה מיצובישי על נסיגה מאירופה בעקבות ירידה במכירות. פעולה זו אינה באה בהפתעה מוחלטת ולמעשה הותירה את המותג היפני עם דגם אחד ביבשת המערבית - מיצובישי אאוטלנדר, על כל רבדיו, בפרט דגם ה-PHEV שהפך להיות להיט מכירות עולמי עבורם. זמן קצר לאחר מכן פורסם כי מיצובישי דנה בנושא זה עם רנו-ניסאן שהבטיחה לה לשפר עמדות. היצרן היפני בחר להשאר באירופה תוך מחויבות לשווק מכוניות שבחלקן תבוססנה על דגמים של רנו - מהלך אסטרטגי שיצמצם את עלויות הייצור. כעת, אנו מקבלים את הסנונית הראשונה: מיצובישי ASX לשנת הדגם 2023.

מחד, כל מה שאנחנו אמנם רואים פה בתמונות הוא תאום רנו קפצ'ר עם סמלים של מיצובישי מלפנים ומאחור. ומצד שני, לפחות עבור הג'יפון היפני מדובר ברפורמה טכנולוגית יסודית שתסייע לו לצאת מהקפאון שבו הוא שרוי כבר שנים ארוכות. עם המכללים המודרניים של רנו- ניסאן, ורצפה מודולארית מסוג CMF-B, הקרוסאובר הקומפקטי של מיצובישי משודרג בכל ההיבטים; הוא גדל עם אורך של 4.2 מ', רחב יותר על 1.78 מ', ועם בסיס גלגלים של 2.64 מ' ותא המטען מציע נפח כמעט זהה של 401 ל'.

לא פחות דרמטי הוא השינוי בתא הנוסעים. מיצובישי נשארת צמודה לתכנון המקורי של הקפצ'ר וזה אומר שימוש בטאבלט גדול 10 אינץ' במרכז לוח הקונסולה, לוח מחוונים דיגיטלי מלא 9.3 אינץ', פקדים מלאים מגלגל ההגה, בקרת אקלים דיגיטלית ושורה ארוכה של מערכות בטיחות מקוריות מהיצרן, כולל חיישניים היקפיים, מצלמות, ניטור שטח נסתר במראות הצד, מרכוז נתיב עם בקרת שיוט אדפטיבית ועוד הרבה.

הדגמים החדשים משווקים עם חמש יחידות כוח מובחנות, חלקן מסורתיות והאחרות היברידיות. הבסיס מתחיל עם מנוע 1.0 ל' 91 כ"ס ו-16 קג"מ בצימוד אל תיבת שש מהירויות ידנית. מנקודה זו והלאה עוברים למנועי טורבו - 1.3 ל' עם 140 כ"ס ו-26 קג"מ, מנוע דומה בהספק של 158 כ"ס ותיבת 7-מהירויות דו מצמדית, מנוע 1.6 ל' היברידי 145 כ"ס עם סוללה קטנה בגודל 1.3 קווטש, ומנוע פלאג-אין הייבריד עם 160 כ"ס וסוללה שצריכה להעניק לו טווח נסיעה של כ-50 ק"מ ריאליים עד התרוקנות. הדגמים הבכירים מצוידים גם במערכת מולטי-סנס שמאפשרת כיול מלאכותי של ביצועי המנוע לפי צרכים ותנאי נהיגה (ספורט, חסכוני וכדומה).

במיצובישי ישחררו את ה-ASX החדש לשווקים המרכזיים במהלך הרבעון הראשון של שנת 2023, במחירים שינועו בין 22-24 אלף יורו בגרסאות בסיס וביניים (הדגם שנמכר כרגע בארץ משווק תמורת כ-140 אלף שקל). ה-ASX האירופי מיוצר בספרד, במפעל של רנו בוידאוליד יחד עם הקפצ'ר. ה-ASX החדש, בגרסתו האירופית, יגיע לארץ באמצע השנה הבאה על פי הערכות בענף, כולל מנוע היברידי ויתבסס כדגם ה-B-SUV של היבואנית בקבוצת מיצובישי. הוא ישווק במקביל ל-ASX הנוכחי אשר נמכר בארץ בתקינה אמריקנית (כלומר שיווקו לא ייפסק, אם כי ייתכן שהיצרן יחליט על שינוי מיתוג עבורו).