חברת הרכב החשמלית Aiways המיוצגת בישראל על ידי היבואנית 'אוטו חן', מתכוננת להשיק את הדגם השני שלה במהלך החודשים הקרובים. עם מעט הסוואה וכמה תצלומי "ריגול" מטעם היצרן, אבות טיפוס של רכב הכביש שטח U6 coupé נכנסו כעת לשלב האחרון של הניסויים הטכניים לפני השקת הדגם באירופה. החברה הודיעה כי עדיין מתבצעות בדיקות סופיות כדי לאמת את תוכנית הפיתוח, ונמסר כי הכיולים האחרונים יערכו בסין.
לפי החברה, יותר מחצי תריסר אבות טיפוס של U6 היו בשימוש יומיומי באתרי בדיקה בסין במשך שמונה חודשים מפרכים. כל כלי הרכב עוברים מרחק כולל של סביבות 400,000 קילומטרים. עוד קודם לכן בוצעו מבדקים על גבי סימולטורים של המערכות ולמרחקים מדומים ארוכים בהרבה, מכיוון שזו הדרך היחידה להבטיח את קצב הפיתוח של המותג "עם איכות הרכיבים והפונקציונליות האיכותיים ביותר".
רכבי הטרום ייצור של ה-U6 החדש הגיעו לאחרונה למינכן, ועוברים אימות סופי ונסיעות מבחן יסודיות, כולל במהירויות גבוהות על גבי אוטוסטרדת האוטובאן נטולת המגבלות (בחלקים מסוימים שלה). המפתחים אומרים שמבדק זה היה חיוני לאור היכולות המתוגברות של ה-U6, ועל כן דרישות גבוהות כלפי מערכת ההאטה של הרכב. הטכנולוגיה פותחה יחד חברת Bosch שמבטיחה תגובות מהירות פי שלושה והתאוששות אנרגיה מקסימלית, ומעל הכול גם מרחקי בלימה קצרים.
כמו ה-U5 שנמבר בישראל מזה כמעט שנתיים, ה-U6 מבוסס על פלטפורמת Aiways MAS (מבנה מודולארי מותאם להנעה חשמלית). מה יציע הדגם החדש? ניתן להסיק מה-U5 לא מעט פרטים בשל הקרבה ביניהם: ל-U6 אורך של 4.68 מ', הספק של 150 קילוואט (204 כ"ס), הוא מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בסביבות 7.5 שניות ויש לו מהירות מרבית של 160 קמ"ש. האנרגיה היא תרומת סוללה של 63 קילו-וואט, כלומר 410 קילומטרים בין טעינות לפי מחזור הנהיגה של WLTP. ניתן להטעין את ערכת הסוללות בין 20 ל-80 אחוז ב-35 דקות במסופים מהירים.
על אף שהתמונה לא פורסמה, עולה מהדיווח בסין כי בחלק הפנימי של ה-U6 החדשה, Aiways מוסיפה עזרים טכנולוגיים. הנהג מוצא לפניו הגה ספורטיבי רב תכליתי מלבני, בקרת מדיה ראשית 14.6 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי 7 אינץ', "רובוט" קטן מותקן על גבי לוח המחוונים, שבאמצעותו ניתן לשלוט בפונקציות הרכב והבידור באמצעות זיהוי קולי. בנוסף למסך המגע, ישנם מספר פקדים עם זכוכית מגע קיבולית מתחת ל"Grip Shift" לבחירת מצב הנהיגה.
את ה-U6 יחלו לשווק ברבעון א' של שנת 2023. כנהוג בדגמי קופה, היצרנים יגבו פרמיה קטנה של בשיעור של 10% לכל היותר תמורת המרכב המסוגנן. המחיר באירופה ינוע באזור ה-45 אלף יורו. בארץ נמכר ה-U5 תמורת 163 אלף שקלים לדגמי בסיס בשלב זה.