יונדאי הכריזה במהלך יום כיפור כי החלה להפיץ את הנתונים הרשמיים של Ioniq 6 החשמלית, או ליתר דיוק - מהו טווח הנסיעה המרבי על הסוללות הבסיסיות (53 קווטש) והגדולות (77 קווטש). עד כה, ידענו שמדובר ביותר מ-600 קילומטרים פלוס, אולם המספר המדויק לא נחשף במלואו. כעת עולה כי האיוניק-6, שתהיה ב-2023 ממש חוד החנית של המתקפה החשמלית של יונדאי מספקת טווח נסיעה מאוד מרשים, לפחות על פי תקני WLTP הנהוגים גם אצלנו.
האיוניק-5, הסנונית הראשונה של המהפכה החשמלית ביונדאי סובבה לא מעט ראשים בזכות המראה הרטרו-מודרני שלה המשלב קווים רבועים וסממנים עתידניים. אבל יונדאי איוניק 6, להבדיל עוררה לא מעט מחלוקות בקרב הגולשים; מכוערת או יפה? זוהי כבר דעה סובייקטיבית. מה שאובייקטיבי, לעומת זאת, הוא ה-CD שלה (מקדם הגרר) שעומד על 0.21, מה שהופך אותה למכונית משפחתית אולטרא יעילה מבחינת היכולת לצמצם את התנגדות האוויר. ערך זה, יחד עם הנתונים האחרים שלה, הם אכן יוצאי דופן עבור מכונית סדאן באורך של 4.86 מ'.
בשורה התחתונה, יונדאי איוניק 6 נכנסת למועדון סגור של "יותר מ-600 ק"מ" לצד, למשל, טסלה מודל 3 ומרצדס EQS, שהיא כבר יצירת מופת טכנולוגית בפני עצמה. אבל זו היעילות של המרכב והרצפה שמצליחים לשקף את העבודה הרבה שביצעו מהנדסי יונדאי, עם צריכה רשמית של 14.3 קוט"ש/100 ק"מ וטווח נסיעה של 614 קילומטרים. גרסת הסוללה הקטנה בהיצע (53 קווטש), עם הנעה אחורית אפילו רושמת 13.9 קוט"ש/100 ק"מ.
כל מה שצריך לדעת על יונדאי איוניק-6 החדשה