$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הונדה פרולוג, פרטים ראשונים

הקרוסאובר החשמלי של הונדה יושק בסוף השנה הבאה עם רצפה מתקדמת ומרחבים נדיבים. על הכוונת - יונדאי איוניק-5

ניר בן טובים   07.10.22 - 12:02

תגיות: הונדה

Getting your Trinity Audio player ready...

הגרסה הסדרתית של הונדה פרולוג, ה-SUV החשמלי הראשון בתולדות היצרנית היפנית הוצג הלילה (חמישי) בארצות הברית. זוהי בכורה מיוחדת, שכן זהו אף הדגם החשמלי הראשון שעליו חתום מטה העיצוב של הונדה בלוס אנג'לס. הרכב צפוי להגיע לשוווקים בתחילת שנת 2024, ולפי הונדה הוא עתיד להיות אחד הנכסים האסטרטגיים החשובים ביותר שלהם מזה שנים ארוכות.

העיצוב של הפרולוג מושפע בחלקו מתרבות הצריכה האמריקנית; משמע, מבנה רבוע, רחב, בעל כתפיים ישרות וחזית שמרנית יחסית. הונדה משתמשים בביטוי "ניאו-קשוח" כדי לתאר את העיצוב של הפרולוג, המשלב צורות נקיות וחפות מקישוטים כדי לספק יעילות אירודנימית עבור החסכון במשאבי אנרגיה.

הפרולוג, המוצג בתמונות בצבע ה-North Shore Pearl שפותח במיוחד עבור פרויקט זה, מאופיין גם בחישוקי סגסוגת גדולים בגודל 21 אינץ', וכן ולוגו חדש עם אותיות בודדות על דלת תא המטען המחליף את ה-H הקלאסי ששימש עד כה רכבי הונדה לדורותיהם. בתא הנוסעים עיצוב "הונדאי" טיפוסי, רובו מושפע מהסיוויק ובעל גימורים דומים וגוונים בהירים בחלקם, בקרת אקלים נפרדת עם פקדים פיזיים ומערכות חדישות. האבזור, בקרי המידע והבידור מנוהלים על ידי שני צגים גדולים נפרדים: 11 אינץ' במרכזי, 11 אינץ' בלוח המחוונים, בעוד הקונסולה המרכזית מסתירה תא תחתון פתוח לנשיאת חפצים ושני מחזיקי כוסות. 

מבחינת מידותיו, הפרולוג מתייצב על הכביש עם אורך של 4.87 מטר ובסיס גלגלים של 3.09 מטר, בעוד הגובה הוא 1.64 מטר. עם נתונים אלה, הוא מכוון ישירות ליונדאי איוניק-5, והוא גדול יותר מה-CR-V החדש, שאמור לצאת לכבישים בשנת 2023. בהונדה אומרים כי ה-CR-V משמש תחנת ביניים עבור מי שירצה "להתבגר" מרכב בעל מנוע היברידי אל רכב חשמלי מלא, ובדיוק למשבצת זו - ובתזמון הנכון (כלומר כשנה לאחר מכן) יופיע הונדה פרולוג וייקח את המותג עמוק לתוך העידן המחושמל.

יתרון טכנולוגי. מתחת למעטפת שוכנת פלטפורמת Ultium של ג'נרל מוטורס, וזאת מתוקף שיתוף הפעולה המורחב בין הצדדים שהוכרז לפני שנתיים. ואולם, מכיוון שמדובר כרגע רק בהכנת הקרקע עבור הפרולוג, הונדה לא מפרסמת שום נתונים טכניים אדות היכולות שלו ומרחק הנסיעה על הסוללה. המידע היחיד נוגע להמצאותה של מערכת הנעה לכל הגלגלים ושל ארכיטקטורה מקורית חשמלית מהדור האחרון של GM עליה הבריגו לאחרונה את בלייזר EV. אם נסיק מכך שיש ביניהם מכללים משותפים, הרי שטווח הנסיעה צריך לנוע באזור ה-500 קילומטרים עד התרוקנות.

 בארה"ב מעריכים שיותמחר ב-45 אלף דולר. בכורה, בשנת 2024.