$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פולסטאר משיקים קרוסאובר חשמלי

יצרן רכבי היוקרה החשמליים חושף את הדגם השלישי בשורותיו: SUV חזק ואולטרא טכנולוגי. בישראל בשנה הבאה

ניר בן טובים   13.10.22 - 08:56

תגיות: פולסטאר

Getting your Trinity Audio player ready...

וידאו וקריינות: כפיר כשריאן

מותג המכוניות החשמליות השוודי פולסטאר (בבעלות ג'ילי הסינית) שהחל פעילותו בישראל לא מכבר, הציג את הדגם החדש ביותר שלו הלילה - פולסטאר 3, שהינו המשוכלל ביותר שלהם עד כה, ומכניס אותו לקבוצה מצומצמת של רכבי כביש שטח חשמליים המוגדרים "אלקטריק פרפורמנס", הממוקדים בחווית נהיגה דינמית. "פולסטאר 3 הוא רכב כביש שטח חשמלי חזק הפונה לכל החושים עם העיצוב המיוחד והסקנדינבי שלו ודינמיקת הנהיגה המצוינת שלו", אומר המנכ"ל. תומס אינגלאת'.

ה-Polestar 3 היא המכונית הראשונה שמוברגת על פלטפורמה חשמלית שפותחה על ידי וולוו, עליה יציגו בימים הקרובים את הדור החדש של ה-XC90 החשמלי. יש לו שני מנועים חשמליים, אחד מלפנים ואחד מאחור, מה שהופך אותו לרכב בעל הנעה כפולה כמובן. זו אינה מערכת קבועה, שכן ניתן להשבית את המנוע האחורי כדי להאריך את מרחק הנסיעה. הספק המערכת הוא 489 כ"ס והמומנט המרבי הוא 86 קג"מ. אם חפצים בקצת יותר עזוז, ניתן לבחור את חבילת הביצועים עם 517 כ"ס ו-92 קג"מ. זו מאיצה בו מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4.7 שניות, לעומת 5.0 שניות בגרסה הרגילה. בנוסף, מקבלים מתלי אוויר עם שיכוך דינמי, וכן חישוקי 22 במקום חישוקי 21 אינץ' הסטנדרטיים. בשני המקרים המהירות המרבית היא 210 קמ"ש.

מבחינת מידותיו, מדובר ברכב כביש שטח חמישה מושבים מסורתי, שמולו מתחרים כמו פורשה קאיין, עם אורך של כמעט חמישה מטרים, בסיס גלגלים של 2.89 מ', גובה של 1.61 מ' ותא מטען צנוע יחסית בנפח 489 ל' (עם קיפול השורה השניה גדל ל-1,411 ל'). משקלו כמעט 2.5 טון והוא מסוגל לגרור 2.2 טון. עיצובו הוא המשיך ישיר, בוגר יותר ורבוע של פולסטאר 2, אך מעוצב בצורה קצת יותר תוקפנית ממנו בחזית ובמיוחד בסיומת של התקרה מאחור.  

הסוללה יכולה לחלץ, עם רגל עדינה מאוד כנראה טווח נסיעה מרבי של 610 ק"מ (560 ק"מ עבור הגרסה המהירה יותר) עם ערכת סוללות של 111 קילוואט-שעה (107 קווטש נצילים). ניתן להטעין אותו במתח 11 קילוואט, כלומר מסוף ביתי מ-0 ל-100 אחוז ב-11 שעות, ובמתח DC במסופים מהירים מאוד עם מקסימום של 250 קילוואט (מ-10 עד 80 אחוז בחצי שעה). לרכב גם שחזור אנרגיה לסוללה מבלימה רגרנטיבית אך זו כידוע כמעט חסרת תועלת ברוב המקרים.

בעמדת הנהג שתי מצלמות שעוקבות אחרי ערנותו, ויכולות להפעיל התראות, צלילים ופונקציית בלימת חירום אם הנהג מתגלה שמי שדעתו מוסחת או בעת ניקור, מנומנם או "נעדר נפשית". Android Automotive OS היא מערכת ההפעלה של ה-Polestar 3, שפותחה במשותף עם גוגל וכן חברת NVIDIA, ומופעלת באמצעות צג בגודל 14.5 אינץ' במרכז הרכב. עדכוני "אוויר" או OTA כפי שנהוג לכנותם בתעשייה, מאפשרים שיפור מתמיד של התוכנה והכנסת פונקציות חדשות ברשת. חלק מהחידושים הבטיחותיים כוללים גם מצלמות משולבות חיישנים שמנטרים מי נמצא ברכב, ומזהירים מפני השארת ילדים או חיות מחמד לאחר היציאה.

הייצור עבור השווקים הראשונים מתוכנן להתחיל במפעל של וולוו בצ'נגדו, סין, מאמצע 2023. המשלוחים הראשונים צפויים ברבעון הרביעי של 2023. ייצור נוסף יחל גם בארה"ב, במפעל רידג'וויל של וולוו, דרום קרוליינה. פולסטאר החלה לפעול בשנים האחרונות ב-14 נקודות ברחבי העולם, כולל כאן בישראל לאחרונה ועתידה להוסיף עוד 16 שלוחות בשנים הקרובות, ולהגדיל משמעותית את נתח המכירות מ-29 אלף בשנה (כיום) לכמעט 300 אלף בשנה החל ב-2025 והלאה. המחיר לפולסטאר 3 ינוע באזור ה-90 אלף יורו לגרסאות בסיס. בארץ נראה אותו כאמור רק בשנה הבאה.