$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ספקטר: רולס רויס חשמלית

אחד המותגים היוקרתיים ביותר בענף הרכב בפרט ובעולם בכלל, מוציא לדרך את המכונית החשמלית הראשונה בתולדותיו

ניר בן טובים   20.10.22 - 12:54

תגיות: רולס רויס

Getting your Trinity Audio player ready...

רולס רויס ​​חשפה אמש (ד') את המכונית החשמלית הראשונה שלה: ספקטר. הקופה הארוכה, בעלת שתי דלתות וסידור הושבה של 2+2 מבוססת על פלטפורמת "אדריכלות היוקרה" של רולס רויס, המשמשת גם בדגמי הבעירה פאנטום, קולינן ו-גוסט. היצרנית הבריטית מכריזה על רכב "שיעשה צדק עם מותג היוקרה", וכיאה לספינה מחושמלת המיועדת למחר - ספקטר מצוידת סוללה גדולה וגימורים מלכותיים. רולס רויס כבר הודיעה בתחילת השנה הקודמת כי עד 2030כלל רכבי החברה אמורים להיות חשמליים לחלוטין, והספקטר היא הסנונית הראשונה.

"לספקטר יש את כל התכונות ששייכות לאגדת רולס רויס. הרכב הזה שקט וחזק. ספקטר מראה עד כמה המותג מתאים באופן מושלם לחשמול. מערכת ההנעה החשמלית שלו תבטיח את המשך ההצלחה והרלוונטיות של המותג. יחד עם זאת, הוא מחזק את כל התכונות שהופכות רולס רויס ​​לרולס רויס. ב-Rolls-Royce Motor Cars, שלמות היא יותר מאשר לייצר את הטוב ביותר. זו תרבות, גישה והפילוסופיה המנחה שלנו", אומר המנכ"ל של היצרן, תורסטן מולר.

תרכובות אלומיניום ושילוב הסוללה במבנה הרכב, הופכים את הספקטר לקשיחה יותר ב-30 אחוז מכל הרכבים הקודמים של המותג, לפי רולס רויס. הגמישות של הארכיטקטורה מאפשרת ליצור איזון מיטבי, שכו נוצרה תעלה בין הסוללה לרצפה לצנרת החיווט והמיזוג; "זה לא רק יוצר תנוחת ישיבה נמוכה ותא עוטף, אלא גם מממש פונקציה משנית של הסוללה: כמעט 700 קילוגרם של בידוד אקוסטי", אומרים ברולס רויס.

טרם הוכרזו כל הערכים הסופיים, אולם הספקטר, שקרובה מאוד במידות למרצדס S קלאס, עם אורך של 5.5 מ', בסיס גלגלים של 3.21 מ', מסה אדירה של כמעט 3 טון וברוחב 2 מטרים, תייצג בצורה נאמנה את הרוח היצרתית של רולס רויס שהוקמה לפני קרוב ל-120 שנה. הפיתוח של הרכב אמור להסתיים ברבעון השני של 2023, אך לפי נתונים ראשוניים, ספינת הדגל החשמלית צפויה להיות בעלת צריכה של 21.5 קוט"ש/100 ק"מ וטווח נסיעה של 520 ק"מ לפי מחזור WLTP. המערכת מחלצת מומנט של 91 קג"מ והמנועים החשמליים משחררים הספק של 430 קילוואט (585 כ"ס). לפחות על הנייר, כשירה ספקטר, עם מקדם גרר נמוך מאוד של 0.25, להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4.5 שניות.

כנהוג ברולס רויס, הספקטר מאובזרת בנדיבות וסופר מפוארת בחלל הנוסעים, והלקוחות יכולים להתאים את הרכב שלהם באופן נרחב לפי הספרים של מחלקת העיצוב והתכנון. לדברי החברה, ספקטר הוא גם הרולס רויס ​​בעל הממשקים וחווית המשתמש המתקדמים ביותר עד היום. ה-Spectre כולל "ארכיטקטורת יוקרה" דיגיטלית מעוצבת מחדש שנקראת Spirit. המערכת לא רק מנהלת את הפונקציות של הרכב בצורה אוטומטית, אלא גם משולבת בצורה חלקה באפליקציית הלחישות של המותג (שאכן נקראת Whispers App). בקרה זו מאפשרת ללקוחות ליצור אינטראקציה עם המכונית שלהם מרחוק ולקבל כל מידע שיחפצו, כמעט.

ברולס רויס אומרים שהספקטר היא המכונית החשמלית היקרה ביותר בשוק, והיא מייסדת תת נישה של רכבי "אולטרא יוקרה סופר קופה", מונח שבהחלט הולם את הזמנים האחרונים אחרי שגם קאדילק חשפה השבוע את ה-סלסטיק. המחיר של הספקטר נקבע על כ-420 אלף דולר לפני כל תוספת, ולפי הערכות בתוך החברה היא תהפוך למכונית השלישית הנמכרת ביותר של המותג אחרי גוסט והקולינן (ה-SUV השנוי במחלוקת). לקראת שיווקה ברבעון האחרון של 2023, היא תשלים מסע מבחנים שכולל 2.5 מיליון קילומטרים נסועה כדי לאמת את מהימנות כל המערכות.