$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

יונדאי: אלפי לקוחות יזכו להנחה מפתיעה

כלמוביל פרסמה מחירונים מעודכנים בהתאם לעליות המחירים של חומרי הגלם ותעריפי השילוח. מצד אחד התייקרות, מצד שני הוזלה רטרואקטיבית

ניר בן טובים   07.11.22 - 07:55

תגיות: יונדאי

Getting your Trinity Audio player ready...
יונדאי אלנטרה היברידית (צילום: ניר בן טובים)
יונדאי אלנטרה היברידית (צילום: ניר בן טובים)

יבואנית דגמי יונדאי, ג'נסיס ומיצובישי, חברת כלמוביל פרסמה אמש (א') מחירון עדכני שבמסגרתו מדווחת על התייקרות רוחבית של כמה אחוזים, אך עם כוכבית גדולה בצד. העליה במחיר טמונה בשורה של התייקרויות לוגיסטיות ופנים ארגוניות שמשפיעות על חלק גדול מתעשיית הרכב - עלית מחירי הרכיבים, הגדלת שכר עובדים, הזינוק במחירי השילוח (כ-500 דולר נוספים לכל רכב) וכן העליה בשער הדולר, שהגדילה את עלות הרכישה של היבואנית.

בתוך כך, בכלמוביל מבצעים כאן מהלך אסטרטגי מעניין, שיש בו גם בשורה דרמטית: לקוחות שהפקידו הזמנות עבור דגמים שיוצרו בדרום קוריאה עד אתמול (ראשון) - ויקבלו את רכבם בסוף השנה וברבעון הראשון של 2023, לא יספגו את עליות המחיר בכלל. להפך; לקוחות אלו זוכים בהנחה רטרואקטיבית משמעותית (בהתאם להסכמי הסחר עם דרום קוריאה). בין היתר, מדובר ברכבים מסוג יונדאי וניו, קונה, סנטה פה, סטאריה, אלנטרה ועוד. מדובר באלפי הזמנות שלא תושפענה מעלית המחירים. בנוסף לכך, לקוחות שיזמינו את רכבם החל מהיום (שני) וייוצרו בדרום קוריאה, נשארים עם המחירים המקוריים, ללא עליות נוספות.

שיעור התייקרות, בנפרד, מרוכז רובו ככולו בדגמים שמגיעים מהיבשת המערבית, ועל כן דגמי יונדאי מסוימים מתייקרים החל מהיום (שני) ב-3% בממוצע. כך למשל דגם מסוג יונדאי i10 אוטומטי במפרט 'סופרים' עתיד להתייקר בערך ב-4000 שקלים ומחירו יעמוד על כ-92 אלף שקלים. דגם מסוג יונדאי i20 אוטומטי עם חבילת 'סופרים' עשוי להיות מתומחר מחדש ב- 119 אלף שקלים במקום 114 אלף שקלים. גם יונדאי באיון התייקר בכמה אלפי שקלים. בדגמי טוסון חלה התייקרות בשיעור של 2.2% כמעט בכל השדרה, עם עלייה ממוצעת של 4000 שקלים לכל החבילות. כך למשל אם גרסת 1.6 ל' פרסטיג' תומחרה עד עכשיו ב-175 אלף שקלים אזי המחיר החדש, המשוער (ייתכנו שינויים קלים) יעמוד על 178,900 שקלים.

במשפחת הפרמיום ג'נסיס שיעור ההתייקרות הוא כ-2.1%. כך למשל דגם ה-GV70 בגרסת פרמיום מתייצב כעת על 369 אלף שקלים במקום 359 אלף שקלים. מכונית הפאר הסאלונית G80 בגרסת אלגנט התייקרה ב-14,000 שקלים ל-399 אלף שקלים.

בקבוצת מיצובישי מדווח על עליית מחיר ממוצעת של כ-1.9%, כאשר הגידול החד ביותר הוא במיצובישי אקליפס קרוס ומיצובישי אאוטלנדר שקפצו בחלק מהגרסאות שלהם ב-5000 שקלים; כך לדוגמא אאוטלנדר פרמיום שבעה מושבים תומחר מעתה מ-215,900 שקלים במקום 210,900 שקלים.  בכל הכרוך בדגמים היברידיים, טרם התקבלה החלטה סופית לגבי המחירים, עד שיוכרז על הפחתת המכס בפועל על ידי הממשלה החדשה.

נוסיף באותו עניין, כי גם חברת טויוטה העולמית בוחנת בימים אלה את מדיניות התמחור שלה עקב ירידה במכירות אירופה וצפון אמריקה ברבעון האחרון. גם בקרב יצרן הרכב הגדול בעולם מנסים לפצות על ההפסדים בשל התייקרות חומרי הגלם, המחסור במוליכים, שבבים ותעריפי התובלה על ידי גלגול הפערים לפתחו של הלקוח, אם כי לדברם לא הגיעו עדיין להסכמה לגבי גובה ההתייקרות. כך או אחרת, שנת 2023, כבר כעת נראית פחות ידידותית לכיס של כולנו.