בזמן שב.מ.וו מגבשת את כל הפלטפורמה החשמלית שלה לשנים הקרובות, היא לא שוכחת לטפח גם את הדגמים שהביאו אותה עד הלום - ועם רווחים גדולים בצידם. אחד מהדגמים המוצלחים ביותר שלה הוא ה-X1 שהוצג בשנת 2009, דור שני נחשף ב-2016 ובמאי האחרון הוצג הדור השלישי שלו, ה-U11 שאמנם משתמש באותה רצפה אך מעודכן מלמטה ועד למעלה ובפרט משדרג משמעותית את חווית המשתמש והקישוריות.
ויזואלית הוא מגשר בין דגמי הבערה לסדרת ה-I החשמלית - ובמיוחד מול דגמי ה-X, רכבי הכביש שטח החשמליים. המשמעות היא שינויים בולטים בכליות, תאורת ה-LED, חישוקים, גלגלים, פגושים ובחתימות הפנסים שקיבלו איפיון מודרני יותר ומתוחכם בהשוואה לדגם שלפני כן. מבחינת מידות הוא צומח במעט בממד הפרופורציות שלו עם בסיס גלגלים של 2.71 מ', רוחב שצמח ב-2 ס"מ וכך גם גובהו שעומד כעת על 1.65 מ'. נפח תא המטען - 490 ל'.
כמו בסדרה 3, רוב השינויים מרוכזים בתא הנוסעים; גם במקרה זה, ב.מ.וו מטמיעה בקבינה דור שמיני של בקרת ה-idrive עם צג 10 אינץ' מחובר ללוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל זהה, שיוצרים ביחד מוניטור רוחבי בעל רזולוציה גבוהה עם תתי תפריטים רבים. בציוד התקני שלו תמצאו גם חישוקי 17 אינץ' (18 אינץ' בדגם הבכיר), חיישני חניה היקפיים, מערכת שמע ששה רמקולים, סייעני בטיחות רבים, מושבי בד ואו עור, בקרת אקלים דו אזורית, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, ממשק משתמש בעברית, מערכת פיקוד קולי ועוד.
בשלב זה, מוצע ה-X1 החדש רק עם מנוע בנזין קומפקטי ודל פליטה על בסיס סדרת ה-Sdrive18i; מדובר ביחידת ה-1.5 ל' טורבו שלוש בוכנות בהספק מרבי של 136 כ"ס ו-23.4 קג"מ בחיבור אל תיבת שבע מהירויות דו-מצמדית והנעה קדמית. המיאוץ ל-100 קמ"ש אורך 9.2 שניות וצריכת הדלק הממוצעת היא בסביבות ה-13 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.
המחירים יחלו ב-275 אלף שקלים לחבילה הכניסה ו-285 אלף שקלים לחבילת M מקושטת. זוהי התייקרות של כ-10% ביחס לקודמו. ביבואנית דלק מוטורס מוסרים כי הדגם החשמלי, ה-iX1 יהיה זמין לרכישה עוד בשנה הנוכחית באמצעות אתר ייעודי.