מאזדה, אולי כמו טויוטה לפני שנתיים, וגם הונדה ברמה מסוימת, לא לגמרי השתכנעה בחשיבותה של המכונית החשמלית המלאה בשוק הרכב העולמי. ועל אף זאת, היא שוב "מתקנת" את התכנית האסטרטגית שלה ומגדירה מחדש יעדים עם מיזמים שנמתחים על פני עשר שנים. אמש (ג') הציגה תוכנית כלכלית בסכום כולל של 11 מיליארד יורו לחשמל את כלי הרכב שלה, ואמרה שהיא גם שוקלת להשקיע בייצור סוללות בצורה עצמאית, כך מדווחת סוכנות הידיעות 'רויטרס'. החברה גם העלתה את יעד המכירות שלה עבור כלי רכב חשמליים לעד נתח של 40% מסך המכירות העולמיות שלה עד 2030, וזו בהחלט אמירה מצד יצרן שעד כה דבק בהנעה מסורתית בלבד, להוציא אותה MX-30.
במבט רחב, מאזדה מחלקת את העתיד הקרוב לשלושה שלבים על ציר הזמן: מעכשיו ל-2024, אחד מ-2025 עד 2027 ואחד מ-2028 עד 2030. לעת עתה, מאזדה תמשיך להשקיע את רוב המאמצים שלה בחידוש משפחת הקרוסאוברים המוצלחת כשהיא גם בעיצומו של מהפך תדמיתי לכוון רכבי יוקרה עם דגמים כמו ה-CX-60 ו-CX-90. סדרות אלה, יחד עם ה-CX-5 תמשכנה לשרת את השוק ולבנות שרשרת אספקה מסודרת. לכל הדגמים צפוי שדרוג למיקרו היברידי או פלאג-אין הייבריד, אולם החדשנות בתחום החשמל המלא, כולה מרוכזת בשלב השני של האסטרטגיה וכן בשלישי.
במסגרת האצה תכנית החשמול, מאזדה תקדם כאמור טכנולוגיות היברידיות שאמורות לסייע למנועי הבעירה להתייעל מבחינת ביצועים וצריכת אנרגיה וכן להפחית את פליטת המזהמים, בעיקר במדינות שמהדקות את הפיקוח. על פי לוחות הזמנים, מאזדה רוצה לחשוף את רכבי החשמל הראשונים בסביבות 2025 עבור השווקים הגלובליים שכבר מבקשים אותם במפורש, כמו אלו של ארה"ב, סין ואירופה. לפי פרסומים של כלי התקשורת בדטרויט, הדבר ילווה בפתיחת מפעל למאזדות חשמליות בארצות הברית. בתקופה של 2028 עד 2030, הכסף הזה אמור לבנות קו של רכבי חשמל בכמה סגמנטים מבוקשים.
בד בבד עם פרסומי תכנית החשמול, החברה הציגה מכונית אב טיפוס ממוחשבת וחשמלית, שאולי מסמנת משהו מהתחזיות של החברה היפנית בהמשך הדרך. האם קופה חשמלית אכן על הכוונת שלהם? בינתיים הם בוחרים שלא לדבר עליה יותר מדי. אולם מהתמונות, אנחנו אולי רואים כאן בפעם הראשונה יורשת חשמלית מלאה של ה-MX5 המיתולוגית. דגם ה-Vision Study חולק קצת דמיון לפרופורציות של המיאטה הנוכחית מלפנים ומאחור, אך דומה יותר לדור האחרון של מאזדה RX-7 בצלליתו. מכל מקום, עבור ה-MX-5 הבאה מאזדה מבשלת מערכת הנעה מיקרו היברידית, כך שעתידה מובטל. מכונית קופה נוספת שתמוצב מעליה גם היא על הפרק לכאורה, יכולה עדיין להשתמש במנוע בעירה פנימית.