משיקולים אסטרטגיים, פולקסווגן דוחה את החלפת הפלטפורמה המודולרית החשמלית החדשה שלה, שהוכרזה תחילה לשנת 2026, ומכריזה על אבולוציה חלקית של הרצפה הנוכחית, דור המשך בשם MEB+. זהו שדרוג טכנולוגי יחסית מהיר עבור היצרן, שכן היא הוצגה רשמית לפני שנתיים וכיום משמשת מספר רב של מכוניות חשמליות כולל ה-ID.4 קרוסאובר שהושק לאחרונה בישראל בצורה סדירה. הפלוס משמעותו כמובן יותר עבור הרכב החשמלי, בכל ההיבטים.
התוכנית, לפי חלקיה, היא לא רק להגדיל את הטווח המרבי - אלא גם לקצר משמעותית את זמני הטעינה (נקודת תורפה ברכב החשמלי, שגם תלויה בזמינות תשתיות מהירות אמנם). הפלטפורמה ניתנת להרחבה במידותיה והסוללות ממוקמות בחלק התחתון, בין הסרנים, כדי למקסם את המרחב הפנימי. פולקסווגן טוענת כי הפלטפורמה תאפשר טווח של עד 435 מיילים (בערך 700 קילומטרים) ומהירות טעינה של 175-200 קילוואט. אלה ערכים שמקורם בפיתוח מצברים שנקרא לפיהם "יחידות-תא".
פולקסווגן רוצה להשיק עשרה כלי רכב בפלטפורמה החדשה הזו עד 2026, כולל רכבי ביצועים ופרמיום. עוד מסתמן שפולקסווגן עומדת להבריג עליה דגם כניסה שעולה 25,000 אירו שעשוי להקרא ID.2 אודותיו כבר דיווחנו בכמה הזדמנויות שונות. עוד חדשות בעניין הרצפה - פולקסווגן לא מדברת על פלטפורמת המערכות המדרגיות (SSP) שדווחה כפלטפורמה המתוכננת לדגם עתידי בשם טריניטי (רכב שאמור היה להיות אולטרא אירודנימי וחסכוני מבחינה אנרגטית). פרויקט זה עשוי להתעכב עד 2030 במקום לצאת לדרך ב-2026 כמתוכנן.
פלטפורמת MEB המקורית קיימת מאז 2019, עם 670,000 יחידות שנמכרו ברחבי העולם. חצי מיליון מתוכם היו דגמי משפחת ה-ID החדשה כאמור. גם אאודי משתמשת בפלטפורמה, וכך גם מותגי ליבה אחרים כמו סקודה וקופרה. כרגע, לא ברור כיצד יפוזרו כל הדגמים העתידיים על הפלטפורמה הזו במבחר שווקים גלובליים, גם עיתוי ההשקה אינו ידוע. עם זאת, סביר שהחלון שהם מכוונים אליו הוא בשנה הבאה, עם לפחות מספר דגמים ראשונים ליבשת אירופה.