$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הוכרזה המשאית המימנית של יונדאי בישראל

ה-XCIENT Fuel Cell מצוידת במערכת תאי דלק מימניים וטווח נסיעה מרבי של 400 קילומטרים

מערכת עולם הרכב   12.12.22 - 16:16
Getting your Trinity Audio player ready...

מסגרת שיתוף הפעולה בין כלמוביל, בזן ו-סונול, הציגה היום (ב') יבואנית דגמי יונדאי בישראל קבוצת כלמוביל את המשאית המימנית, ה-XCIENT Fuel Cell. לדברי כלמוביל, ישראל היא המדינה השלישית מחוץ לאירופה שתפעיל את צי משאיות המימן של יונדאי יחד עם ניו זילנד, גרמניה, דרום קוריאה ועוד. בשוויץ משרתות 47 משאיות XCIENT Fuel Cell שצברו יותר מחמישה מיליון קילומטרים במהלך השנתיים האחרונות.

המשאית הגיעה לארץ במסגרת מענק של של 2.25 מיליון שקלים מצד משרד האנרגיה במיזמים הקשורים לתחבורה ציבורית והפחתת זיהום האוויר. ליאור שילת, מנכ"ל משרד האנרגיה: "משרד האנרגיה רואה חשיבות רבה בקידום תחום המימן כחלק מהטרנספורמציה של משק האנרגיה למשק נקי מזיהום אוויר ופליטות. המשרד תמך לאורך השנים בעשרות מחקרים בתחום תאי הדלק והמימן, כאשר תחום התחבורה הכבדה, הכולל משאיות גדולות, הוא אחד הראשונים בהם הגיע המימן לכדי בשלות מסחרית ראשונית.

המשאית עצמה מצוידת במערכת מימנית 180 קילוואט עם שני תאי דלק של 90 קילוואט כל אחד. ההספק המרבי של המשאית הוא 350 קילוואט או בסביבות 480 כ"ס ו-340 קג"מ בצימוד אל תיבת שש מהירויות אוטומטית. היא מסתירה בקרביים שלה שבעה מיכלי מימן שמסוגלים לאחסן 31 קילוגרמים של דלק מימני. טווח הנסיעה המרבי הוא 400 קילומוטרים ומשך התדלוק הוא 8-20 דקות בהתאם לאקלים הסביבתי.

בכלמוביל אומרים עוד, כי משקל המשאית - 27 טון, אורכה כמעט עשרה מטרים והיא תשווק בסוגי הנעה שונים, החל ב-4X2 וכן ב-6X2 שיהיו זמינים בהמשך השנה הבאה. את מסופי התדלוק של המשאית תפעיל כאמור חברת סונול. "ברבעון הראשון של 2023 תפתח סונול את תחנת המימן הראשונה בישראל (בצפון) - נפעל לפריסה והחדשה של אנרגיה זו, שהיא התחליף היחיד והנקי ביותר לאורך זמן לשימשו המזהם בדלקים פוסיליים", כך מסר ניר גלילי מנכ"ל סונול. 

יניב שיראזי, מנכ"ל כלמוביל ציין: "אנו גאים להתחיל עידן חדש המבוסס על טכנולוגיית המימן של יונדאי ושמחים על שיתוף הפעולה ביישום חדשנות אנרגטית עם בזן וסונול. כלמוביל מובילה אסטרטגיה שעיקרה חיזוק הקשר עם לקוחותיה והרחבת סל השירותים והמוצרים עבורם. בין היתר, אנחנו משקיעים ומפתחים פתרונות אנרגיה, הכוללים בין השאר: ייצור אנרגיה מתחדשת באמצעות פאנלים סולאריים, מחזור סוללות ליתיום יון ומעתה גם יבוא כלי רכב מונעי מימן. תודות למשרדי האנרגיה, התחבורה והאוצר מושקת כעת אבן דרך חשובה להאצת השימוש בתאי דלק בישראל".