2023 תהיה שנה מעניינת עבור סוזוקי באירופה. אחד מעמודי התווך של תעשיית הרכב היפנית (הרביעית בגודלה) שקוע במתקפת מוצר שאפתנית ורחבת היקף שמבטיחה, אולי בפעם הראשונה מזה כמה שנים להציב אותו כחלופה טכנולוגית הולמת למתחרים העממיים. מדובר במסגרת חידושים המיועדת לשווקי המערב העיקריים וגם לישראל. על הפרק השקה של דגמים חדשים מהרצפה וחידושים של דגמים עדכניים, וכן בשורה חשובה בתחום החשמל.
בין החידושים העיקריים שתציג סוזוקי ב-2023 הוא ג'ימני חמש הדלתות המיוחל. עכבר השטח המיומן ששיווקו הסדיר הופסק בשל תקנות זיהום האוויר, יאמץ מרחבים קצת יותר שימושיים, וכן יוסב במקביל לכך לתהליכי חישמול קלים (כנראה מיקרו היברידי). עם זאת, הצגת הג'ימני החדש לא תערך כנראה על היבשת המערבית - הוא יופיע לראשונה בהודו - וליתר דיוק בתערוכת הרכב בניו דלהי. הוא גם יופקד במפעלי הייצור של סוזוקי/מארוטי בהודו. המשמעות היא, שכדי לראות את ג'ימני 5-דלתות באירופה נצטרך לחכות עוד קצת, ולא בטוח שזה יקרה בשנה הנכנסת.
חידוש חשוב לשוק המשפחתי הוא השדרוגים שטמונים ברכב הכביש שטח הקומפקטי, ה-S-Cross. דגם זה, שזכה למתיחת פנים נרחבת ב-2021, מחויב גם הוא להתחבר לחשמל בשנת 2023. מסקרנת היא חבילה היברידית נטענת עצמית (HEV). טכנולוגיה זו, עליה כבר דיווחנו בעבר, משווקת על ידי סוזוקי תחת השם Strong Hybrid. הגרסה ההיברידית של ה-S-Cross תשלב מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר עם מנוע חשמלי קטן כדי לפתח הספק מרבי של 115 כ"ס. היא מונעת באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה הילוכים, והיא תהיה זמינה בגרסאות הנעה קדמית והנעה לכל הגלגלים. צריכת הדלק המשולבת תהיה באזור ה-20 ק"מ לליטר.
סוזוקי ויטרה היברידי
גם הדור החדש של סוזוקי סוויפט אמור להחנך ב-2023. הרכב החשוב ביותר של סוזוקי בשנים האחרונות יעבור שינוי יסודי בכל המישורים וייתכן שגרסת הספורט שלו תחזור להיצע, עם חשמול קל. הסוויפט ישקף שפת עיצוב מודרנית , אם כי הוא לא ירחיק לכת בפן הויזואלי וישמר את הסימנים החמודים שלו. תא הנוסעים לעומת זאת יעבור מהפך מקיף - בהנדסת האנוש ובחומרי הייצור. חשמול יהיה כוח המשיכה המרכזי של סדרת הסוויפט החדשה, כך שבנוסף למנועים עם טכנולוגיית 48 וולט מיקרו היברידית (MHEV) שאנחנו מכירים היום בישראל, ישולב גם מנוע היברידי נטען עצמי.
חלק מההכנות של סוזוקי ב-2023 כרוכות בשיווק הרכב החשמלי המלא הראשון של המותג. זהו דגם שאין עליו הרבה מידע רשמי. השם, למשל, אינו ידוע. עם זאת, אנחנו כן יודעים את סוג הרכב ואת השיוך בהררכית הגדלים ומי עומד מאחוריו; הדגם החשמלי הראשון של סוזוקי לאירופה יהיה קרוסאובר עירוני - רכב כביש שטח קטן מקבוצת A או B. מסתמן שהיא מפתחת את רכב המחקר (שם זמני YY8) על רצפה של טויוטה, ה-TNGA עם אורך של 4.2 מ' ובסיס גלגלים 2.7 מ', עם סוללה בקיבולת 48 ו-59 קווטש, בהספקים של עד 172 כ"ס וטווח נסיעה של 500 קילומטרים. הוא יגיע לכבישים ב-2025.
לסוזוקי יש כמובן את היכולת לתמחר את המכוניות בחבילות מאוד משתלמות, כך עשתה מאז יומה הראשון בפיתוח כלי רכב וכך גם תעשה בעידן החשמל. מכירות המותג באירופה שמרו בינתיים על יציבות יחסית בשנים האחרונות עם נתח שוק שנע בין 1.5 ל-1.6%. למעט 2020 מוכת הקורונה, שם דווח על קיטון חד של 33% בהיקף המכירות, היא במגמת התחזקות רציפה. בישראל, היבואנית מכשירי תנועה דיווחה השנה כי המכירות ירדו ב-25% בחודשי ינואר-נובמבר והסתכמו ב-7700 מסירות.