סגמנט A בעיצומו של תהליך התכווצות; מותגים כמו סקודה, סיאט, פיג'ו וסיטרואן כבר ביצעו נסיגה חלקית או מלאה עקב תקנות זיהום האוויר, ונראה שרק הקוריאנים והיפנים שומרים על הגחלת. ואולם כעת, גם מיצובישי ספייס סטאר, המשווקת ביפן תחת השם מיראז' נמצאת בסכנה. מערכת ההפצה המרכזית של מיצובישי ביפן החליטה להסיר אותה מרשימת המכוניות הניתנות לרכישה, והוציאה במקביל לכך הודעה באתר הרשמי: "לאור סיום ייצור המיראז', לא נוכל למלא אחר בקשות של לקוחות לגבי צבעים ואבזור".
החלטה זו, בפרוש יכולה להיות הצעד הראשון לקראת היעלמותה של ספייס סטאר משווקים נוספים, כולל אירופה וארה"ב, ואולי מישראל בעתיד הלא נודע. האמריקנים אגב, הגיבו בצורה דומה לדברים שנמסרו ל'עולם הרכב' על ידי היבואנית (כלמוביל), לפיהם הספייס סטאר תשאר חלק אינטגרלי מהיצע הדגמים - וממשיכים כרגיל. על אף זאת, האמריקנים הוסיפו הסתייגות מהבטחות על כרעי תרנגולת: "כרגע, זה המצב הנתון", כך הדובר שלהם.
הדעיכה של מיצובישי ספייס סטאר, שמגיעה אלינו מתאילנד גם במרכב סדאן (אטראז') שמככב בציי רכב ובצבא, לא בדיוק תהיה הפתעה גדולה, במיוחד בעידן שבו נראה כי הדגמים הקטנים גוססים, ואת מקומם ימלאו קרוסאוברים בינוניים וגדולים. נזכיר כי מיצובישי אמצה את השם ספייס סטאר ממוביל נוסעים קומפקטי, והציגה את השם מחדש ב-2012 על סיפונה של מכונית המיני הקטנה, שזכתה לשתי מתיחות פנים - האחרונה ב-2019.
בכל מקרה, עם החדשות שמגיעות כעת על היעלמות הדגם בשוק המקומי של יפן, הכל מצביע על כך שאותו דבר יקרה, בהדרגה, בשווקים הנותרים שבהם הדגם נמכר. פתרון חדש, יכול להיות יוזמת ברית רנו-ניסאן-מיצובישי, וליתר דיוק, דרך פתרון משותף לזה שכבר נמצא עבור ניסאן מיקרה שתהיה חשמלית מלאה ב-2024, ותבוסס על רנו-5 החשמלית. אם אלה העובדות, ייתכן שמיצובישי תנסה לרתום את הטכנולוגיות של השותפות לטובת אותה מיצובישי קולט חדשה אודותיה דיווחנו לפני כמה חודשים. היא אמנם גדולה יותר אבל הקולט בהחלט עשויה לרשת את ספייס סטאר ולסגור שתי פינות במכה אחת.
מכירות ספייס סטאר בישראל נותרו גבוהות, בעיקר בשל הביקושים בחברות הליסינג והציים. בשנה האחרונה נמסרו בארץ מעל 3600 יחידות. היא משווקת כיום בארץ בשלוש רמות גימור עם מחירים שמתחילים ב-84 אלף שקל, מצוידת מנוע 1.2 ל' בנזין עם 71 כ"ס מוצמד אל תיבת הילוכים רציפה.