סוני והונדה לקחו צעד קדימה בהגשמת פרויקט הרכב המשותף שלהן. כזכור, ענקית הטכנולוגיה והבידור היפנית הודיעה על כוונתה להיכנס לענף הרכב בשנת 2020, והציגה את קונספט ה-Vision-S סדאן. בהמשך, ההסיפו גם רכב כביש שטח בדמות קונספט ה-SUV Vision-S 02 והכריזו באופן גלוי על שיתוף הפעולה עם הונדה. התוצאה הרשמית, היא מותג חדש אליו יתכנסו כל הדגמים החשמליים של שתי החברות.
Afeela הוא המותג החדש שנולד מהסינרגיה בין הצדדים, המיזם המשותף אם תרצו, שנקרא Sony – Honda Mobility. האיחוד של שתי ענקיות הצרכנות מיפן הוליד את רכב הביכורים - אב הטיפוס החשמלי הראשון של סוני והונדה ב-CES בלאס וגאס. הוא צפוי לצאת בעיקר לשוק האמריקאי בקבוצת הסדאן החשמלית עם הזמנות בתחילת 2025, משלוחים ראשונים כנראה בתחילת 2026.
פרטים ראשונים? לא הרבה בינתיים, הונדה ו-סוני ממתינות קרוב יותר לחלון ההשקה; פרופורציונלית זו מכונית לא קטנה בכלל - אורכה 4.9 מטר, רוחבה 1.90 מ', גובהה 1.46 מטר ובסיס הגלגלים הוא 300 סנטימטרים. הדגם המשותף מצויד בשני מנועים חשמליים, ומכאן שיש לו הנעה כפולה, אך כוח וקיבולת הסוללה לא נחשפו כאמור. מה שהוא כן מבטיח זו התנהגות כביש מדויקת ונינוחה - הונדה ארגנה למכונית החשמלית מתלים קדמיים עם עצמות עצה כפולות, ומתלה אחורי רב-חיבורי.
ההשתתפות של סוני היא אינדיקציה ברורה לכך שכל חווית המשמש על הסיפון תהיה ברמה גבוהה ועם דגשים על צגים אינטראקטיביים. עם טכנולוגיית שירות ובידור, המופעלת על ידי חומרת Qualcomm Snapdragon Digital האמריקנית, הנוסעים יזכו למנה רצינית של שכלולים ובמהירות גבוהה. גם ברמה הבטיחותית תהיה זו מכונית מהודקת עם נהיגה אוטונומית עד לרמה השלישית, הודות להמצאות של 45 סייעני נהיגה, כולל מצלמות וחיישנים. הנדסת האנוש לא מהפכנית (למעט אולי השימוש בהגה חצוי כמו בטסלה) ומשתמשת בצגים מחוברים, כאשר מבנה הקבינה מותאם לחמישה נוסעים, לשניים מאחור יהיו צגים משלהם ומערכות עם שליטה.
המחירים כמובן לא פורסמו. בארה"ב סוברים שמדובר בעלות של כ-45 אלף דולר.