$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

סוזוקי הכריזה על העידן החשמלי

הציגה ביריד אקספו בהודו רכב אב טיפוס גלובלי שיגיע לכל השווקים המרכזיים של המותג

ניר בן טובים   11.01.23 - 15:51

תגיות: סוזוקי

Getting your Trinity Audio player ready...

עד כה סוזוקי נקטה בגישה די מתונה, תרתי משמע בכל הכרוך ברכב החשמלי. לחברה היפנית דגמים היברידים ומיקרו היברידים אבל דגם חשמלי חדיש, מקורי טרם נחשף. העתיד הקרוב לעומת זאת ישנה את האסטרטגיה השמרנית של החברה היפנית עת היא מרחיבה את שיתוף הפעולה עם טויוטה, ובמסגרת זו היא חושפת בתערוכת אקספו 2023 בהודו את רכב המחקר eVX - קרוסאובר חשמלי חדש לקבוצת B, עם זליגה קלה גם כלפי מעלה.

במידותיו מדובר ברכב כביש שטח די אופייני לסגמנט המשפחתי הצנוע, עם סידור הושבה לחמישה אנשים ותא מטען של כ-400 ליטרים בערך. האורך הוא 4.3 מ', הרוחב 1.8 מ', גובהו 1.6 מ' ובסיס הגלגלים כ-2.7 מ'. העיצוב מבטיח שינויים לא ממש מרחיקי לכת בתכנון הפילוסופי של סוזוקי אבל הוא בהחלט מצעיד אותם לעידן החשמלי כפי שלא עשו עד כה הדגמים המעודכנים ההיברידים, בין אם ויטארה או ה-S קרוס המחודש.

בסוזוקי אומרים שהרכב החשמלי ישלב את ה-DNA של החברה כולל הנעה כפולה ומרחבים פרקטיים, עם מערכות פנים הרבה יותר מתוחכמות מכפי שקיים היום בהיצע. המערכת החשמלית מצוידת בסוללת 60 קווטש (פרי פיתוח BYD) שלפי החברה צריכה לספק טווח נסיעה של 550 קילומטרים לפי מדדי השוק ההודי, ה-MIDC. בפועל, כנראה מדובר בטווח מרבי של כ-480 קילומטרים לכל היותר, אולי פחות מכך במחזור WLTP תקני.

הרכב יצא לשווקים רק בעוד שנתיים, עם גרסת ייצור אירופית שתיחשף בסוף השנה הבאה, או בתחילת 2024, ואחרי כן גם נדע מתי נראה אותה גם אצלנו בישראל. אבל יש זמן.