$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

לינק אנד קו בארץ: דגם 01 החל ב-229 אלף שקל

קבוצת מאיר מתחילה בשיווק רכב היוקרה הסיני 01 של מותג לינק אנד קו

ניר בן טובים   16.01.23 - 12:42

תגיות: לינק אנד קו

Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: כפיר כשריאן)
(צילום: כפיר כשריאן)

יום חדש, מותג סיני חדש בישראל. קבוצת מאיר, יבואנית רכבי וולוו, הונדה ופולסטאר החלה לשווק את מותג הרכב לינק 'אנד קו' (Lynk & co) אחרי שנה של הכנות וקדימונים. בפעימה הראשונה, ישווק בארץ רכב SUV חמישה מקומות בשם 01 עם מערכת פלאג-אין הייבריד מסורתית תמורת מחיר של 229 אלף שקלים, לא כולל אגרת רישוי בגובה של כ-3400 שקלים נוספים.  

ה-01 הוא רכב מסוג קרוסאובר סגמנט C, שיש לו קשרים הדוקים עם מרכז הפיתוח של וולוו בשוודיה (במימון ג'ילי) ובראש מחלקת העיצוב אף עומד פיטר הרבורי, שהיה אחראי לתפנית הטכנולוגית והצורנית של וולוו בשנות ה-90 המאוחרות ותחילת ה-2000. החברה הסינית אף הייתה מעורבת בתכנית מירוצים עם רכבי סדאן ב-2017 במסגרת אליפות רכבי התיור העולמית, אולם את ההכנסות, והדרך לקהל הרחב היא מקווה לגלגל באמצעות שורה של רכבי משפחה מחושמלים עם בשורות רבות בתחום הקישוריות.

הרכב האסטרטגי, הוא ה-01 שפותח על רצפת CMA של וולוו XC40 ו-C40 בין היתר, והוא מיועד לקרוא תגר על דגמים כמו ב.מ.וו X1 או X3 עם חפיפה מסוימת בפרופורציות של קבוצות B ו-C. הוא מתהדר באורך 4.5 מ', רוחבו 1.86 מ', בסיס הגלגלים הוא 2.73 מ', גובהו 1.7 מ' ומשקלו כ-1.8 טון. זהו רכב חמישה מושבים אופייני, בעל עיצוב עגלגל ולא "מוגזם" כפי שאולי נהוג במותגים הסינים עם יחידות פנסים מוגבהות בסגנון טיפה צפה, צללית שקצת מזכירה קיה ספורטאז' דור קודם וקו מותניים ישר, עם תא מטען בנפח 466 ל'. הרכב נועל חישוקי 20 אינץ' על צמיגי 235/45.

יחידת הפלאג-אין הייבריד נעזרת במנוע בנזין שלוש בוכנות 180 כ"ס מוצמד אל מנוע חשמלי 82 כ"ס, וביחד - 261 כ"ס משוקללים ו-42 קג"מ. הכוח זורם לגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת שבע מהירויות דו מצמדית המאיצה בו ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות ועד 210 קמ"ש. סוללת ה-17.6 קווטש מבטיחה, על הנייר טווח מרבי של 69 קילומטרים לפי מחזור WLTP, כאשר הטעינה אורכת שלוש וחצי שעות מקופסא ביתית של 11 קילוואט. צריכת החשמל היא 18.5 קווטש לכל 100 קילומטרים. נפח מכל הדלק 42 ל', היצרן מצהיר על ליטר דלק בכל 100 קילומטרים בשקלול השימוש במערכת החשמלית. הטווח המרבי הוא כ-990 קילומטרים.

ברשימת האבזור התקני שלו כניסה חכמה, בקרת אקלים דו אזורית, חיישני חנייה היקפיים, תא כפפות מקורר, מצלמת חניה 360 מעלות, גג שמש פנורמי נפתח, צביעה דו גוונית, מערכת מדיה ראשית 12 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי מלא 12.3 אינץ', במת סאונד של הרמן קרדון עם עשרה רמקולים, תאורת LED אווירה פנימית, ארבעה שקעי USB-C, מושבים קדמיים מחוממים, אפל ואנדרויד אלחוטיים ונבחרת ארוכה של מערכות בטיחות חכמות. 

מסגרת האחריות לרכב היא ארבע שנים או 100,000 קילומטרים, המוקדם ביניהם. האחריות לסוללה, המנוע החשמלי ומערכת המרת המתח היא שמונה שנים או 150 אלף קילומטרים.