כלמוביל מחזקים השבוע את משפחת אקליפס קרוס (בישראל מ-2018 ואחרי מתיחת פנים ב-2021) עם גרסת פלאג-אין היברידית של הקרוסאובר המעוצב, שיוצע לראשונה עם מערכת הנעה ידידותית יותר לסביבה ובעיקר, חסכונית במידה ניכרת לעומת הדגם הקונבציונלי שלו. הוא ישווק במספר רמות גימור ובמחיר התחלתי של 220 אלף שקל.
האקליפס קרוס, קרוסאובר סגמנט C עם עיצוב מובחן באורך של 4.54 מ', רוחב 1.8 מ' ובסיס גלגלים של 2.67 מ', משלים מלמטה את האאוטלנדר למי שרוצה רכב קומפקטי במידותיו אך שימושי. גולת הכותרת היא כמובן הכנסת המערכת ההיברידית החדשה אשר נעזרת במנוע 2.4 ל' בנזין בחיבור אל שני מנועים חשמליים וסוללה קומקפטית של 13.8 קווטש.
מנוע הבערה, המתפקד גם כגנרטור להטענת הסוללה מספק 98 כ"ס, אליו חוברים המנועים החשמליים שמוסיפים 82 ו-95 כ"ס בכל אחד מהסרנים, כך שעקומת הכוח מתייצבת על 188 כ"ס ו-32 קג"מ, בשידוך אל תיבת הילוכים רציפה והנעה כפולה. זוהי מערכת מבוקרת מחשב, אלקטרונית ה-S-AWC שפועלת בהתאם לרמת האחיזה בגלגלים, עם שילוב של בקרת היציבות והמשיכה, כדי שניתן יהיה לצלוח איזורי טיול במינימום נזקים לגחון והקצוות.
הביצועים של האקליפס קרוס מורים שהוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-10.9 שניות, המהירות המרבית היא 162 קמ"ש, והסוללה, עם 13.8 קווטש צריכה לספק לכם 45 קילומטרים נסיעה על חשמל לפי מחזור WLTP. צריכת הדלק לפי היצרן היא 50 קילומטרים לליטר בשילוב כולל של המערכות (גודל מכל הדלק הוא 43 ליטרים). את הסוללה ניתן להטעין בבית במשך 5-6 שעות לערך או במסוף DC מהיר שיחזיר לסוללה 80% בפרק זמן של 25 דקות בלבד. צריכת החשמל של המערכת היא 17.8 קווטש בכל 100 קילומטרים.
האבזור נחלק בין מפרט 'אקזקיוטיב', 'פרמיום' ו-'לקשרי'. בציוד התקני, כל הדגמים מגיעים עם מערכת מדיה ראשית 9 אינץ' בעברית מלאה, מערכת שמע ששה רמקולים ומצלמה אחורית בין היתר. גרסה בכירה יותר מוסיפה בקרת אקלים דו אזורית, מפתח חכם, דיפונים מהודרים יותר, חלונות אחוריים מושחרים, תצוגה עלית ועוד. הדגם היקר ביותר כולל בנוסף גם חימום מושבים, חימום הגה, חיישנים קדמיים, תוספות קוסמטיות בלעדיות וכן למערכות הבטיחות הסטנדרטיות גם מערכת המונעת האצה פתאומית לא רצויה בסיועם של חיישנים חכמים.
המחירים לשני הדגמים הבכירים מתחילים ב-229 אלף שקלים ועד 239 אלף שקלים. כלמוביל מציינים כי עד היום נמכרו בארץ מעל 9000 רכבי אקליפס קרוס.