$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ה-M3 החזקה בכל הזמנים, בדרך לישראל

החברה הגרמנית הציגה את ה-M3 CS הקיצונית עם תכונות כביש מהוקצעות ומערכות נהיגה מתוחכמות

ניר בן טובים   26.01.23 - 12:59

תגיות: ב מ וו

Getting your Trinity Audio player ready...

ב.מ.וו ממשיכים במסגרת חגיגות היובל להקמת חטיבת M ומציגים כעת את ה-M3 החזקה ביותר בכל הזמנים; הפעם, מדובר בגרסת CS, ראשי תיבות ל-Coupe sport אם תהיתם, שמכוילת להתמודד עם האתגרים היומיומים בפקקים אבל בעיקר ומעל הכול - להקנות חווית נהיגה חסרת פשרות על מסלולי המירוץ ובכבישים המתפתלים בהרי אירופה.  

ה-CS, כמו רבות מקודמותיה משילה כמה עשרות קילוגרמים על ידי שימוש בתרכובות קרבון סטנדרטי, וחומרים קלים אחרים כמו אלומיניום וכן CFRP, שהוא קרבון מחוזק עם חומרי פלסטיק, אותם יישמו ב.מ.וו על מכסה המנוע, הספויליירים, הכנפיים, הדפיוזר, מראות הצד ועוד. מחמיאים לדיאטה הזו חישוקי 19 אינץ' אולטרא קלים בחזית ו-20 אינץ' מאחור על צמיגי 275/35 מלפנים ו-285/30 בסרן האחורי. התמה החיצונית משלבת גוונים מורכבים כמו צהוב, ירוק, או צבעים מקודדים של היצרן כמו Signal green או Frozen white וכן צבע אפור "ברוקלין" בין היתר וגם שחור מיוחד. את החישוקים אפשר לבחור בצבעי זהב, שחור, וכמובן שהקליפרים מתויגים M ואלה מגיעים עם מערכת בלימה קרמית מלאה.

תחנת הכוח מצוידת שש בוכנות טורבו בנפח 3.0 ל' עם 550 כ"ס ו-66 קג"מ, מוצמדת אל תיבת 8-מהירויות אוטומטית עם פקדים מגלגל ההגה. זמן ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 3.4 שניות, ל-200 קמ"ש ב-11 שניות, ו-80 ל-120 קמ"ש ב-2.6 שניות. המהירות המרבית היא 302 קמ"ש, וכל זה עובר לכביש דרך מערכת הנעה כפולה עם וויסות כוח בין הגלגלים שהיא קצת שונה בתכונות שלה ממערכת X-דרייב תקנית. בסך הכול, מדובר בתוספת של 50 כ"ס בהשוואה ל-M3 הרגילה שהושגו בין היתר על ידי הגברת לחץ הטורבו מ-1.7 ל-2.1 באר, שימוש במערכות יניקה ופליטה משופרות, כולל שימוש במערכות קירור שמן נוספות כדי לצנן את הצנרות תחת עומסים כבדים מאוד.

האווירה על סיפון ה-BMW M3 CS החדשה היא ייחודית. המושבים הקדמיים הספורטיביים כוללים מבנה באקט עשוי תרכובת פחמן, מעוטר בעור שחור ואדום, דפוס שחוזר על עצמו במושבים האחוריים. כל ארבעת המושבים כוללים צבעי BMW M בחגורות הבטיחות, בעוד לוח המחוונים מעוטר בסיבי פחמן חשופים.

מכיוון שזו סדרה 3 הראשונה שיש לה את המסך המעוגל הגדול, כל המידע זורם דרך שני צגים נפרדים של 12.3 ו-14.9 אינץ' מחוברים לחלק אחד. ההבדל הוא, שלנהג יש את כפתור ה-M בקונסולה המרכזית, באמצעותו ניגש לפונקציות הבלעדיות של המחשב כמו "M Drift Analyzer" ו-"M Laptimer", לנהיגת דריפט או מסלול (עם מדידות זמנים וטלמטריה) וכן פונקציות משולבות לנהיגה דינמית Road", "Sport" וכדומה - שבאמצעותם ניתן ממש לבחור את האיפיון של הבולמים כדי שלא יעופו לכם הסתימות מהפה בדרך למכולת.

 ב.מ.וו תייצר את ה-M3 CS במספרים מצומצים החל בחודש מרץ הקרוב ועד פברואר 2024 כאשר רוב היחידות תשלחנה לארה"ב, אנגליה ויפן. המחיר יעמוד על 192 אלף יורו. בישראל היא תהיה זמינה ברבעון השלישי של 2023.