$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ORA פאנקי קאט, החל ב-138 אלף שקל

כלמוביל החלה לשווק את הרכב החשמלי הקומפקטי של מותג ORA, ה-פאנקי קאט עם מספר רמות אבזור. יפתחו שבעה אולמות מכירה בישראל

ניר בן טובים   07.02.23 - 13:58
Getting your Trinity Audio player ready...

אחרי שורה של הכנות וקדימונים, משיקה היום (ג') רשמית חברת כלמוביל, יבואנית דגמי יונדאי וג'נסיס בין היתר, את מותג ORA של חברת גרייט וול הסינית, שבעבר הרחוק שיווקה כאן טנדרים (סטיד) וכמה מכוניות נוסעים קטנות שלא הותירו חותם. השגרירה שתייצג את פתיחת המותג (מחדש) בארץ היא מכונית קומקפטית בשם פאנקי קאט עם מראה רטרו-מודרני, בהשראת חיפושית, פורשה, אשר תוצמד אל גרסת מנוע אחת, שתי סוללות ומספר רמות אבזור. המחיר יחל ב-137 אלף שקלים ל-900 הרוכשים הראשונים. המחיר צפוי לעלות אחר כך ל-145 אלף שקלים.

הפאנקי קאט היא מכונית יייחודית בנראות, בפרופורציות שלה ובתמות העיצוביות, לפחות כאשר משווים אותה לתוצרת המוכרת לנו מסין עד כה שרובה ככולה רכבי כביש שטח רבועים עם קווים וזוויות חדים. על אף המבנה הפחוס, זוהי מכונית נדיבה ליושבים, בערך בגודלה של פולקסוגן גולף או קיה נירו, עם בסיס גלגלים של 2.65 מ', רוחב של 1.82 מ', אורך 4.2 מ' וגובה התקרה 1.6 מ'. מרווח הגחון יש לומר צנוע ורגיש למדרכות - 12.5 ס"מ. נפח תא המטען 228 ל', עם סידור הושבה קלאסי לחמישה אנשים. משקלו של הרכב 1.55 טון.

מערכת ההנעה של הפאנקי קאט נחלקת בין גרסה רגילה עם סוללת 47 קווטש לבין גרסה קצת יותר שימושית עם סוללה מוגדלת; המנוע החשמלי מפיק בשני הדגמים 171 כ"ס, 25 קג"מ, ומאיץ ברכב ל-100 קמ"ש ב-8.4 ש' ועד 160 קמ"ש מהירות מרבית. הסוללה הרגילה, 47 קווטש מספקת טווח נסיעה של 310 קילומטרים לפי מחזור WLTP תקני. החלוקה בישראל, מבחינת הררכיה היא לסדרת PRO בחבילות 300 ו-400 פלוס  כשלזה האחרון 420 ק"מ טווח, לבין דגם ה-GT, שבו טווח הנסיעה 400 קילומטרים והוא המאובזר מכולם.

בקרת הטעינה, 400 וולט, מאפשרת להטעין את הסוללה במסוף ביתי של 11 קילוואט ב-5.5 שעות או 6.5 שעות בדגמי ה-400 וה-GT. מסופים מהירים מזרימים 80% בחזרה לסוללה ב-38 דקות או עד 46 דקות בחבילות היקרות יותר. צריכת החשמל הממוצעת היא 16.7 קילוואט לכל 100 קילומטרים.

כמקובל במותגים מהמזרח הרחוק, לא מעט מוקדש לאבזור והמחייה של הנוסעים ובמקרה של הפאנקי קאט הופנתה תשומת לב רבה לבטיחות. הפאנקי קאט נושאת חמישה כוכבי ריסוק של Euro-Ncap, יחד עם שלל בקרות הגנה אקטיביות עם חיישנים ומצלמות היקפיות, סייענים לחמיקה ממכשול, בקרת זחילה בפקקים, פיקוח של שטח נסתר במראות הצד, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציות מתקדמות ועוד. כמו כן, בקרוב, ניתן יהיה לתפעל את הרכב באמצעות אפליקציה ייעודית, בסיועה ניתן לפתוח ולסגור את תא המטען, לסגור ולפתוח חלונות, להפעיל מיזוג ולשלוט בטעינה.

ברמת הנוחות, כבר בציוד התקני מקבלים מראות צד חשמליות מחוממות ומתקפלות, ריפוד דמוי עור, מושבים חשמליים, הנעה חכמה ועוד. דגמים בכירים מוסיפים גם מושב נוסע חשמלי, חימום ומיזוג מושבים קדמיים ועיסוי מלפנים, תקרה פנורמית, שמשה אחורית כהה ועוד. מערכת המדיה הראשית מאופיינית בצג 20 אינץ' רוחבי משולב לוח מחוונים דיגיטלי. המערכת האחורית כוללת גם בקרה קולית לתפעול פונקציות שונות ברכב עם שליטה על מערכת השמע, המיזוג הטלפון ועוד.

ארז סבג, מנהל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל מציין כי "אנו לקראת עידן חדש שבו ינועו עשרות אלפי רכבים חשמליים בכבישי ישראל. השקת ה- Funky Cat מצטרפת למגמה ומהווה פתרון ניידות חשמלי חדשני ומיוחד, מעוצב וטכנולוגי אשר מתאים לקהלים שונים, ביניהם גם משפחות בעיר ומחוץ לעיר. בשנתיים הקרובות ORA GWM  צפויה להשיק 2 דגמים חדשים בסגמנט מנהלים ובסגמנט ה SUV-המשפחתי ובכך להציע מגוון שלם לקהל הישראלי".

האחריות לרכב היא חמש שנים ו-8 שנים על הסוללה. טיפולים נעשים כל 30 אלף קילומטרים או פעם בשנתיים. כלמוביל תפעיל עבור לקוחות ORA מוקד שירות זמין 24/7 לכל צרה כולל חילוצים ותקלות. אולם הדגל של המותג ייפתח מחר, ה-8 בפברואר ברחוב אבן גבירול בתל אביב. אולם נוסף יפתח בעוד כמה שבועות במתחם כלמוביל בירושלים ועוד חמישה צפויים להיחנך בהמשך.

המחירים בישראל:
דגם 300 פרו תמורת 138 אלף שקלים ל-900 הראשונים (עתיד להתייצב על 145 אלף שקלים לאחר ההקצאה).
דגם 300 פרו פלוס תמורת 154 אלף שקלים
דגם 400 פרו פלוס תמורת 172 אלף שקלים
דגם 400 GT תמורת 185 אלף שקלים.