$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מוביל הנוסעים של סיאט בסכנה?

טראקו שהוצג לפני שלוש שנים לא מימש את התחזיות של חברת סיאט. אבל הגרדום לא מחכה לו מחר

ניר בן טובים   06.03.23 - 14:50

תגיות: סיאט

Getting your Trinity Audio player ready...

שנת 2022 הייתה רצופת משברים ובעיות לוגיסטיות, ובפולקסווגן ניצלו את רגעי הקפאון והחיוורון כדי לנהל משברים שונים במקביל, כמו למשל לסמן את הדגמים שלא זוכים לביקוש ואולי מוטב יהיה להיפרד מהם כדי למזער נזקים. אחד שנמצא על הכוונת כבר הרבה מאוד זמן הוא מוביל הנוסעים סיאט טראקו, האח הספרדי של סקודה קודיאק שהוצג בשנת 2018.  

הטראקו הוא לא שם שתשמעו מדי שעה בפיהם של בכירי סיאט, פשוט משום שמבחינת מספרים הוא לא מייצר שיח נלהב במיוחד. מצד שני, ובדיוק מסיבות אלה, הטראקו הפך להיות רכב קצת שנוי במחלוקת בקרב סופרי האפונים. בניגוד לגולף למשל, שכן נפלה קורבן למשבר השבבים והמוליכים בכל סדרת המנועים שלה, ה-SUV הספרדי, שמיוצר בגרמניה (וולספברג), שותק רק חלקית כאשר נעצרו מכירות דגם הפלאג-אין הייבריד והמסירות נדחו ונדחו עד שעלו סימני שאלה לגבי כדאיותו.

אף אחד בקונצרן לא סבור שהטראקו הוא מוצר לא מבושל או לא ראוי. אולם, קיימת הסכמה גורפת שכדי להבטיח את שרידותו הוא חייב איזשהו קידום תדמיתי אגרסיבי, ובינתיים כל מה שצפוי עבורו הוא רענון של אמצע החיים בשנת 2024 עם קצת ליטושים ויזואלים מבחוץ ומבפנים. הבעיה הגדולה של הטראקו נקראת טיגואן. החברה הגרמנית אישרה שהיא תייצר את ה-Electric Tiguan החדש בוולפסבורג, ממש על קו הייצור של הטראקו, כך שהארכת כהונתו עד אמצע 2026 היא ריאלית לכאורה, אבל יהיה זה תלוי במציאת כתובת חדשה להמשך ייצורו.

אם נשים רגע את כל המהלכים הפנימיים בצד, הטראקו, על פניו לא היה אמור להתקל בקשיים מיוחדים. מדובר ברכב סגמנט D מותאם לשבעה נוסעים (יורש המיניוואן אלהמברה) עם בסיס גלגלים של 2.8 מ', על רצפת MQB אותה חולק עם הקודיאק וכמוהו גם נושא את כל חטיבות ההינע המסורתיות של הקונצרן וכל האמצעים הטכנולוגיים שלו, כמעט. מה קרה בדרך עכשיו אנחנו כבר יודעים, או לפחות מקבלים תמונה חלקית, כאשר מכירותיו הסתכמו בשנה ב-2021 בקצת יותר מ-22 אלף יחידות בלבד, בכל יבשת אירופה, בעוד הקודיאק מכר פי 3 ממנו באותו פרק זמן.

מהצד הישראלי, הטראקו התגלגל אלינו בלבד דרך ערוצי היבוא המקביל בקיץ 2021, באמצעות אפיקים של חברות כמו 'אוטומקס' ו-'גזפרו'. מחיר השיווק שלו, דאז, עמד על יותר מרבע מיליון שקלים תמורת גרסת הפלאג-אין הייבריד, לה הספק מרבי של 245 כ"ס וסוללה 13 קווטש שמניבה מרחק נסיעה חשמלי של כ-50 קילומטרים. כיום נמכר טראקו בעיקר דרך גזפרו בגרסת טורבו דיזל בלבד (מחיר ניתן לפי הזמנה) בשתי רמות גימור.