מיצובישי הכריזה על מיזם "אתגר 2025" במסגרתו היא תשיק ששה עשר דגמים במהלך העשור הקרוב - חלק לא מבוטל מהם יהיו חשמליים או מחושמלים במידה כזאת או אחרת אך היא איננה מתכוונת להספיד את מנוע הבערה, לפחות לא בשלבים הראשונים. כך פרסמה היצרנית היפנית בימים האחרונים אחרי הבנות שהושגו עם בעלת הבית, קבוצת רנו-ניסאן בנוגע לתכנית השיקום של המותג אחרי הטלטלות שעבר בשנים האחרונות.
במסגרת הנתונים שפורסמו, עולה כי מיצובישי עדיין מחויבת ליעד המקורי אותו חשפה לפני שנתיים, לפיו 50% מכלל המסירות של המותג עד שנת 2030 יהיו של כלי רכב חשמליים, ואילו ב-2035, הצהירו כי כל הדגמים החדשים שיצאו מרצפת הייצור יהיו חשמליים, שעל פי הגדרות מיצובישי כוללים רכבי פלאג-אין ורכבים היבריידים מסורתיים, שבשנה הקודמת היוו שבעה אחוזים מהיקף המכירות של החברה.
בין 16 הדגמים שצוינו, חלקם במעורפל כמובן, מיצובישי תייצר רכב חשמלי בשיתוף רנו, ועוד אחד בשיתוף ניסאן, אותם תציג במהלך השנתיים הקרובות. ישנן לא מעט השערות בנוגע לדגמים המסתוריים האלו אבל ככל הנראה יוצג מיני MPV המבוסס על הסניק הבא, וכן רכב חשמלי עירוני, תאום רנו 5 או רנו 4 החשמליים - ככל הנראה הדור החדש של מיצובישי קולט.
בחלוקה לסוגי הנעה, שבעה דגמים יהיו בעלי מנועי בערה, חמישה היברידיים, שניים חשמליים, כך על פי המצגת שהופצה לכלי התקשורת. כל הרכבים הקונבציונליים יושקו באזורים שבהם טרם פותחה תשתית מתאימה או שנעדר ממנו כושר צרכני גדול מספיק כדי לקלוט רכבים חשמליים בכמויות גדולות. היינו, אפריקה, אמריקה הלטינית, דרום מזרח אסיה וכן בישראל ובאזורים נוספים במזרח התיכון.
מיצובישי, על אף שהיתה בין החלוצות בקידום רכב חשמלי (למי שזוכר את ה-Imiev הקטנה מ-2009 שפותחה בשיתוף פיג'ו-סיטרואן), לא מוכרת כיום אף רכב חשמלי מלא בשורותיה. לכן, היא תנסה לרקוח דגמים שונים ומובחנים לקטגוריות רווחיות, ובין השאר גם רומזת על גרסה חשמלית של מיצובישי L200, כלומר שמה לנגד עיניה את שוק הטנדרים החשמליים, שאמנם נמצא בחיתוליו אך לפי הערכות שונות בענף המסחרי, כל זה עתיד להשתנות בשלוש השנים הקרובות, כאשר עוד ועוד שחקנים יכנסו לזירה.