מבין המותגים המקוריים באירופה, אופל, שהוקמה ב-1862 מוגדרת "שמרנית" בכל הקשור בשינויים מרחיקי לכת ותמיד נקשרה לנהגים שלא אוהבים לצאת מאזור הנוחות שלהם. אלא שמאז שאופל נכנסה תחת כנפיה של פיג'ו-סיטרואן ב-2016 והיום שתיהן מנוהלות על ידי סטלנטיס, החברה בוחרת ללכת על הקצה השני - עיצובים מושכים, טכנולוגיה עדכנית ואפילו מהדורות ספורטיביות מחושמלות בדמות משפחת ה-Gse החדשה (בתמונה הראשית).
החל מאשתקד, אופל כבר מציעה מכוניות חשמליות בכמה קטגוריות - ורוצה רק בעשור הזה למכור רכבים חשמליים מלאים באירופה. הדגמים הנוכחיים מוברגים על פלטפורמות גמישות, ועל אף שהם שימושיים, אנרגטית, אין להם את נתוני הביצועים הטובים ביותר בשל הפשרות הנדרשות עבור טווח ויעילות, כך אומרים בחברה הגרמנית. לדברי המנכ"ל פלוריאן הותל, "הלקוחות עדיין מרוצים - והמותג נמצא בדרך לעתיד התעשייה".
"מה שאנחנו יכולים לראות בבהירות, הם כמה דברים: הלקוחות שלנו כבר אינם חוששים ממרחק הנסיעה על הרכב החשמלי כפי שהיה בשנים הראשונות - הם לומדים להיות מאורגנים היטב, ללמוד את המגבלות ולהבין איך להתמודד עם ניידות חשמלית". דבר שני הוא אומר: "הרוכשים בקבוצת מכוניות נוסעים כמו אופל כמו קורסה, מוקה או קומבו חשמליים מביעים שביעות רצון גדולה. והדבר השלישי, והמהותי בעיניו: "אנחנו רואים מעל הכל: אין דרך חזרה. מי שנוהג פעם אחת בחשמל, תמיד נוהג בחשמל. ההבנה הזו נותנת לנו את הוודאות שאנחנו בדרך הנכונה".
הוא רואה במעבר ל-e-mobility, כדבריו, משימה עבור החברה כולה. "מדובר בהחלטה שהתקבלה באירופה על ידי נציגי האיחוד האירופי שנבחרו באופן דמוקרטי. אז אתה צריך עכשיו את התמיכה המתאימה מהפוליטיקה ותעשיית האנרגיה. אופל תורמת את תרומתה מבחינת טווח הרכב". עוד הוא מוסיף כי בשנה הבאה ניתן לקנות כל אופל גם מחושמלת, כלומר כמכונית חשמלית או עם הנעה היברידית. החל משנת 2028, המותג יהיה חשמלי לגמרי. "האסטרטגיה הזו כבר מביאה הרבה קונים חדשים - שניים מתוך שלושה לקוחות חדשים ליצרן. והנתח בפלח הסוללות-חשמליות גבוה מזה של כל נתח השוק של אופל".
באופל, בדומה לפיג'ו-סיטרואן, ממוקדים ומשקיעים את האנרגיה שלהם "במלוא הכוח לחשמל", הוא מעיר. על פי נתונים שפורסמו בתחילת 2023, בשנה שעברה הגדיל המותג את שיעור המכירות של הדגמים החשמליים ב-52%. "אנחנו מצליחים יותר ממה שהצלחנו הרבה מאוד זמן".