מתישהו בעתיד, כשנעמוד ביציבה של קנקן תה ליד מסוף טעינה, נזכר שפעם היה סגמנט של מכוניות "מנהלים" שגרמו לנו לאהוב לנהוג ולא רק להגיע מנקודה א' לנקודה ב' בחוסר חשק משווע. אחת המכוניות המחוזרות ביותר ומי שמצליחה, בינתיים לשרוד לא מעט טלטלות היא מאזדה 6; משפחתית דינמית, מהנה, שבעשור הקודם ככבה בלא מעט בתים פרטיים וציי רכב. כעת, היא חוגגת 20 שנה עם מהדורה מפוארת, ודלק מוטורס החלה לשווקה בארץ תמורת 212 אלף שקל.
חבילת 20 השנה היא חלק ממתיחת פנים ממוקדת וצרה שמאזדה תבצע בשורותיה של המשפחתית הגדולה, עם חמש רמות גימור שונות (בהתאם למדינות שבהן היא תשווק). אבל כמובן, שהגרסה המעניינת ביותר (שאולי תהפוך ביום מן הימים לפריט אספנות) היא ה-20th Anniversary. גרסה זו, המבוססת על הדור השלישי הנוכחי (כן, רק שלושה דורות למאזדה 6) כוללת מגוון רחב של תוספות ייחודיות וגימורים יוקרתיים.
המהדורה המיוחדת של חגיגת ה-20 מציגה לראשונה שני צבעים חדשים שחלקם הופיעו ב-CX-5, ואלה הן האפשרויות היחידות: Artisan Red, גוון הדומה ליין אדום, ורודיום לבן מתכתי. אלה ילוו בגלגלי 19 אינץ' עם גימורי כרום, גוון המשמש גם בכל הגריל ותגים שונים כדי ליצור את ההבחנה היוקרתית. בפנים יש ריפוד מעור נאפה המשולב בפאנל דקורטיבי בגימור חום מט ועל משענת הראש הדפס מיוחד עם כיתובי החבילה. לגבי מערכת המידע והבידור, היא זמינה עם Apple CarPlay אלחוטי וניתן גם לטעון את הטלפון הסלולרי במשטח אינדוקטיבי.
מאזדה 6 מאובזרת יותר ב-2023, ולכל גרסאותיה יהיה "עוזר תנועה" חדש ומערכת שיוט אדפטיבית משופרת, הגה הכוח שכויל מחדש וכתוצאה מכך גם שיפור במהירויות בינוניות וגבוהות תחת עומסים כבדים יותר. כמקובל לדגם מיוחד לאירועים של פעם בכמה שנים, מאזדה 6 20th Anniversary תהיה מצוידת בעוד כמה פיצ'רים מיוחדים, אולם היא זמינה רק עם מנוע ארבעה צילינדרים בהספק של 194 כ"ס בנפח 2.5 ליטר ותיבת שישה הילוכים אוטומטית. כלומר ללא שינוי בביצועים.
אמרנו צעצועים, אז הנה עוד כמה דברים שתמצאו ברשימת דגם 20 השנה, שחלקם קיימים גם בגרסת סיגנצ'ר: גג שמש מזכוכית, פנסי LED מטריקס, תאורת LED פנימית עם תאורת אווירה, שבכה מובדלת כאמור, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מושבים קדמיים ואחוריים מחוממים, אוורור מושבים קדמיים, מצלמות 360 מעלות, תצוגה עלית, מערכת בקרת שיוט מבוססת מכ"ם עם פונקציית סיוע מורחבת בפקקים ומערכת מאזדה קונקט המסורתית.
מכירות מאזדה 6 בישראל התכווצו בעשור האחרון, כשרק מדי פעם נרשמת עליה קלה ורגעית; ברבעון השלישי של 2022 פורסם כי נמסרו 646 יחידות של מאזדה 6 בהשוואה ל-429 בתקופה המקבילה אשתקד.
יוגב וייס, מנהל תקשורת שיווקית, דלק מוטורס, יבואנית מאזדה מסר: "אנחנו גאים להשיק את המהדורה החגיגית לציון 20 שנה למאזדה 6, רכב המנהלים רב המוניטין. כבר 20 שנה שבכירים מרחבי העולם, וכמובן מישראל נוהגים ברכב המנהלים הדינמי בעל העיצוב היוקרתי של מאזדה. מהיום, יוכלו הלקוחות ליהנות מקפיצת מדרגה נוספת, עיצובית ואבזורית שהוכנסה לרכב".
בעתיד אגב, לא בטוח שנראה דור 4 של מאזדה 6. הרצפה החדשה של היצרנית היפנית מוקדשת בעיקר לרכבי SUV, וכנראה שמכונית סדאן לא נמצאת בראש סדר העדיפויות שלהם, כפי שאמר לאחרונה ראש מחלקת העיצוב של מאזדה העולמית אקירה טאמטני: "אם נחווה הצלחה גדולה ברכבים כמו CX-60, אז אולי לאחר מכן נוכל לקלוט דגם נוסעים בסגנון ה-6", אמר. "מכונית ספורטיבית, מכונית נוסעים, זה מחייב פלטפורמה חדשה - אז נצטרך לנקוט בצעדים מסוימים כדי לממש זאת. כמובן שיש לנו רצון - אבל אנחנו צריכים לבחון היטב במה זה כרוך כדי להגיע לשם בצורה נכונה".