$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הנאה פתוחה: פרארי רומא, בלי חלק עליון

פרארי חושפת את מרכב הספיידר של פרארי רומא שמחזיר את תקרת הבד המתקפלת לשורותיה אחרי יובל שנים

ניר בן טובים   20.03.23 - 10:50

תגיות: פרארי

Getting your Trinity Audio player ready...

הזמן שמפריד בין פרארי רומא ספיידר החדשה, לבין המכונית האחרונה בייצור המוני ממראנלו עם גג בד ומנוע קדמי, עומד על 54 שנים א-ר-ו-כ-י-ם למדי. בזמנו, הייתה זו פרארי 365 GTS 4, ורק עכשיו בחרו האיטלקים לחזור לפתרון קל יותר מבחינת קילוגרמים על בסיס שיטה, אבל פחות עמיד בתחלואי הזמן כדי לקפל את התקרה מעל הראשים של יושבי מכונית הספיידר החדשה - פרארי רומא ספיידר 2023.

פרארי רומא ספיידר מוגדרת כ-2+, כלומר מכונית לשני אנשים עם שני מושבים אחוריים "מאולתרים", גם אם המרווח מצומצם בהשוואה לקופה ממנה היא נובעת. עם האחרונה היא חולקת את כל השטח הקדמי ומקבצי תאורה מאחור, בעוד שהזנב עוצב מחדש כך שיתאים לחלק העליון עם חמש שכבות ומרקם מותאם הניתן לפתיחה וסגירה עד 60 קמ"ש תוך 13.5 שניות. טכנאי פרארי השיגו רמת נוחות דומה לזו של הגג המתקפל המתכתי הקודם, ובמקביל הצליחו לשמר את הממדים, כאשר החלק העליון הרך סגור בתא האחורי, כדי שיוכל להציע נפח מטען של 255 ליטר.

כדי לחוות נוחות מקסימלית על הסיפון, פרארי רשמה פטנט על מסיט רוח חדש המשולב באזור האחורי אשר מתרומם עד 170 קמ"ש עם כפתור ייעודי ומפחית את המערבולת האווירית בעד 30% בהשוואה לדגמים הקודמים. עד 100 קמ"ש הכנף נשארת סגורה (מצב כוח הצמדה נמוך), בעוד שמעל 300 קמ"ש היא עולה (מצב כוח הצמדה בינוני) ומגבירה את העומס ב-30% עם פחות מ-1% גרר. המכונית יכולה לעבור גם באופן אוטונומי למצב כוח הצמדה קיצוני - ולפתח עומס של 95 ק"ג ב-250 קמ"ש כדי לשמור על יציבות ואחיזה.

עיצוב הזנב לוקח בחשבון את הצורך להסתיר את תקרת הבד בעת נסיעה בשטח פתוח, וננקטה הקפדה כדי למקסם את גודל החלון האחורי. התא העליון משלב את שני התאים שתופסים את ממדי משענות הראש האחוריות, בעוד שבחלק השני של מכסה המנוע, ישנו ספויילר עשוי סיבי פחמן אקטיבי, עם שלושה מצבי עומסים. חלל הפנים הוא העתק של הרומא קופה, אבל בגלגל ההגה עיצוב הפקדים השתנה עבור הפונקציות של התקרה.

המערכת המקורית של הרומא קופה נשארה ללא שינוי. אי לכך, אנו מוצאים את ה-3.9 ליטר ביטורבו V8 מספק 620 כ"ס ו-77 קג"מ עם תיבת הילוכים DCT דו מצמדית 8-מהירויות, אך אליה מוצמדת כעת משאבת שמן חדשה אשר מפחיתה ב-70% את הזמן הדרוש כדי להגיע לערכים אידיאליים בטמפרטורה נמוכה.

 אותם חידושים בכיול יהיה נוכחים בחבילות החדשות של הקופה שתיכנס לייצור בקרוב. כמו כן,  שופרה מערכת ה- Side Slip Control (SSC) 6.0 עם אלגוריתם מותאם לספיידר בשל השינויים במרכב שלה, בעוד שרצפת האלומיניום כוללת חלקים אחוריים ספציפיים רק לה (שוב בגלל אותן השפעות על חלוקת הקילוגרמים). המשקל הכולל עלה ב-84 ק"ג בהשוואה לקופה (1,556 ק"ג) אבל הביצועים נותרו ללא שינוי: מעל 320 קמ"ש מהירות מרבית, 3.4 שניות להגיע ל-100 קמ"ש מעמידה ו-9 שניות עד 200 קמ"ש. תאחסנו את הפאה בתא הכפפות.

מהיבואנית לישראל סמלת נמסר כי טרם נקבע המחיר של פרארי רומא ספיידר. בארה"ב מעריכים בסביבות 280 אלף דולר (כלומר יקרה בערך ב-40 אלף דולר מהקופה). בישראל מתומחרת פרארי רומא קופה הנוכחית בסביבות 2 מיליון שקלים.