$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

קיה ספורטאז', הדור החשמלי?

הצצה ראשונה לקונספט EV5 שאולי פותח את הדלת למהפכה החשמלית של הספורטאז'

ניר בן טובים   21.03.23 - 08:13

תגיות: קיה

Getting your Trinity Audio player ready...

היריבות בקרב יצרני רכבי החשמל עדיין בחיתוליה, אבל היא נעשית מתוחה מתמיד כשיותר שחקנים מרכזיים תובעים את מקומם בכבישים. רק לפני מספר ימים הציגו הדרום קוריאנים מ-KIA את הדגם הגדול ביותר שלהם במקביל לדגמי הבעירה, ה- EV9 שהקדים את כל המתחרים בייצור רכבי כביש שטח מודולאריים ומאוד שימושיים. כעת, החברה אף  פותחת מרחק מהחברה האם יונדאי עם קרוסאובר סגמנט C חשמלי מלא, ה-EV5.

העיצוב שלו, כפי שלמדנו מ-EV9 קרוב למדי לדגם הייצור הסופי, שכן המותג אישר שהוא ישווק בסין בסוף 2023, מה שמותיר מסלול להשקתו בשווקים עולמיים אחרים בעתיד, אם כי מידע זה טרם פורסם או אומת באופן מוחלט בשלב הנוכחי. מה שבא לידי ביטוי בעיצוב של הקרוסאובר השני הוא שהעיצוב חולק דמיון גדול לזה של האח הבכור, עם דומיננטיות של קווים ישרים, אנכיים ואופקיים, המבוססים על שפת העיצוב החדשה.  

"קיה קונספט EV5 שואב השראה מהניגודים וההשלמה של נופים טבעיים וארכיטקטורה מעשה ידי אדם", אמר המעצב הראשי קארים חביב. "זה נועד לתת השראה ללקוחות שלנו בכל מסע תוך מתן פתרונות ברי קיימא וידידותיים לסביבה. רכב השטח פותח עבור כל מי שמחפש רעיונות חדשים. הוא משלב בין שפה עיצובית רגשית לעיצוב פנים חדשני ומכוון משתמש”.

קיה עדיין לא חשפה שום דבר ספציפי על ה-EV5. כמו ב-EV9 וה-EV6 שכבר נמכר כיום בישראל כאמור, הבסיס צריך להיות ארכיטקטורת ה-E-GMP שפותחה מהיסוד עבור רכבים בעלי התאמה למערכות חשמליות. גם בדגם הזה מדובר ברמה טכנולוגית גבוהה עם יותר מטווחים יומיומיים קצרים, טעינה מהירה במיוחד ובהתאם לגרסה, מהדורת ביצועים ספורטיביים, כנראה עם הסימול GT.

רכב הכביש השטח החשמלי הגדול EV9 אמור להיות מופץ לחלק מהשווקים הנבחרים של קיה עוד במהלך השנה הנוכחית. קיה ​​הבטיחה שה-EV9 יוכל להאיץ ל-100 קמ"ש תוך חמש שניות, וכן הוזכר טווח של עד 540 קילומטרים עד התרוקנות. כמו כן, בזכות טעינה מהירה, ניתן להחזיר 100 קילומטרים לסוללה בשש דקות. בגרמניה סוברים שרוב המכלולים והיכולות של ה-EV9 יתורגמו גם ל-EV5, כלומר עם סוללה של 77 קוטש לפחות, הרבה סוסים, אם כי בפרופורציות המתאימות לו, וביחס לרמת המחיר שקיה תגבה עבורו.

הספורטאז' הקיים, לפחות בקונסטלציה הנוכחית שלו, רחוק מלהיות בסכנת גניזה וכנראה ימשיך אל עוד דור אחד לפחות במתכונת רגילה פלוס דגם חשמלי ודגמים היברידיים. יחד עם זאת, קיה בהחלט מאותתים שהם נערכים "לפנות" את המדפים מכל העיצובים הקודמים שלו, והמחויבות של המותג להנעה חשמלית כן מניחה את התשתית ליום שבו הספורטאז' הקונבציונלי יוחלף ברכב כביש שטח חשמלי אחר לגמרי.