יונדאי פיתחה רובוט טעינה אוטומטי לרכב החשמלי, או ACR, במה שנראה כמו השלב הבא בתשתית הטעינה החשמלית לאנשים שלא מסוגלים, מסיבות כאלה ואחרות לצאת מרכבם ולהטעין את הרכב החשמלי (בעלי מוגבלויות למשל אבל לא בלבד). ה-ACR הוא רובט חד זרועי שמתוכנת להצמד לרכב החשמלי ולהתנתק ממנו בצורה עצמאית אחרי סיום הטעינה. על מנת שהוא יכול לבצע את ה"עגינה" בצורה בטיחותית, יונדאי נעזרת בחומרה עם אלוגריתם שמפעיל מצלמות תלת ממד ואינטליגנציה מלאכותית. אבל האם באמת אנחנו צריכים את זה?
צריך להודות כי טעינת רכב חשמלי יכולה להיות קצת מעצבנת. לדוגמא, כאשר אתה סוף סוף מוצא עמדת טעינה זמינה ופונקציונלית בגשם שוטף, אתה צריך גם לשלוף כבל טעינה כבד ומסורבל מתא המטען. אז מה עושים? בדיוק לשם כך יונדאי חונכת רובוט טעינה, סוג של "מתדלק", שפוטר אותך מכל יציאה מתא הנוסעים הממוזג/מחומם. שימושי בחושך, במזג אוויר גרוע או לנהגים עם מוגבלות בניידות, וזאת מכיוון שיונדאי מצפה שכבלי הטעינה יהין כבדים יותר עם הזמן כדי לאפשר טעינה מהירה וארוכה יותר.
"הרובוט הוא דור חדש, מתקדם של טכנולוגיה שמסוגל להטעין את הרכב החשמלי בצורה מדויקת ובטוחה", אומרים יונדאי. על פי המפתחים, הרובוט עמיד בפני מזג האוויר, כולל סופות אבק, גשם, ברד ו"תנאים קיצוניים" אחרים, כך נמסר. יונדאי אינה החברה היחידה שמפתחת רובוטים/שירות טעינה רובוטי לרכב החשמלי. אולם נדמה שרוב יצרני הרכב וספקי הסוללות משוכנעים שזו עשויה להיות דרך יעילה לקצר את זמני הההמתנה במסופים, ויחד עם מערכות חניה אוטומטיות ניתן יהיה לדברם לטעון רכבים חשמליים בקצב גבוה מאוד ולשחרר את צוואר הבקבוק. ימים יגידו.