$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ריק מתוכן: הביקורת הצבועה נגד הפועל י-ם

למה להשאיר מושב ריק אם אפשר להרוויח כסף? כל קבוצה צריכה לנהוג כך. דעה

יניב פרנקו
יניב פרנקו   15.04.23 - 10:00
Getting your Trinity Audio player ready...

היום בישראל יש אצטדיונים גדולים יותר מבעבר: טדי סמי עופר ובלומפילד המשופץ הם היכלים של 30,000 מקומות וזה הרבה. ניקח למשל דרבי תל אביבי של פעם: אווירה של סולד אאוט, אבל כמה אדומים היו באים? 12,000, יפה, היום כשבאים 18,000 זה מרגיש ברשתות החברתיות כמשהו ״לא בסדר״. למה? כי לא ממלאים את האצטדיון. הדבר דומה לזוג עם שלושה ילדים שעובר לגור בבית גדול ״וננזף״ שלא מנצל את כל השטח בבית להביא עוד ילדים.

קהל לא נולד בן לילה ולא בא בכל מחיר. קהל בא במספרים גדולים יותר בגלל שהכדורגל טוב, הקבוצה מנצחת, מזג האוויר נהדר, המחיר נוח והתאריך מתאים. לא תמיד זה קורה, זה בטח לא יכול לקרות לכולם.

באר שבע מתקשה למלא את טרנר, הפועל ת"א את בלומפילד החדש, נתניה את שלה, בית"ר את טדי ואפילו מכבי ת"א לא מצליחה למלא את בלומפילד בכל שבוע. זה בסדר, כל אצטדיון והסיפור שלו.

היחידה שמצליחה כרגע זו מכבי חיפה. היא כנראה יכולה כרגע, וזה דגש על כרגע, למלא גם אצטדיון גדול יותר. שאפו לה, אבל זה מגיע בעיקר כי מכבי חיפה נמצאת בתקופה הטובה ביותר שלה מזה עשורים. יש שיגידו שאין הרבה דוגמאות לקבוצות שחוו תקופות טובות ולכן היא מצליחה לשבור את שיאי הקהל של עצמה: המחירים סבירים, השעות לא משנות והכדורגל? איזה כדורגל.

הפועל ת״א לא במקום הזה. היא נלחמת בתחתית אחרי עשור נורא, לדרבי הביאה 18,000 צופים ולמשחק נגד חיפה 12,000. במצבה, זה מדהים. אם זה היה באצטדיון בנתניה או בבלומפילד הישן, זה היה סולד אאוט, טורי הדעה היו מחמיאים לקבוצה ולקהל.

"איזו מסירות, למלא את האצטדיון בתקופה כזו, להביא סולד אאוט לדרבי שלא ניצחת שנים, וואו". אבל בגלל שהבית גדול, הביקורת גדולה. אם לא באים, אז רוטנים בסושיאל, מתמרמרים, כועסים ושואלים איפה הקהל?

הפועל ת"א לא מכרה למכבי ת"א כרטיסים למרות שהיה ביקוש לעוד. היא עצרה ב-12,000 כרטיסים מול חיפה למרות שהיה יותר ומנעה מעצמה הכנסה גדולה, זאת למרות שקופת המועדון ריקה. היא עשתה זאת בגלל שיח רעיל בתקשורת, הרי שמכרה 12,000 כרטיסים למשחק אחד לקהל אורח היו כאלה שהאשימו אותה לא פחות במכירת משחק. אומנם שמו גרשיים, אבל גם שמו כותרת ולדרבי לא מכרה יותר כי פחדה מהתקשורת.

יואב כץ מכר את כל סמי עופר למכבי חיפה, הפועל ירושלים מכרה 15,000 כרטיסים לאוהדי בית״ר בדרבי הירושלמי, היא הביאה רק 4,000. הדרבי הירושלמי שאירחה הפועל היה נראה כמו משחק בית של בית״ר ועדיין, עשתה קופה, אפילו מכרה במחיר של פי שניים מהמחיר שהבטיחה שלא תעבור. התקשורת שתקה, אף אחד לא האשים את יואב כץ או את אורי אלון שמכרו משחק, מכרו הרבה כרטיסים כי זה חשוב למועדונים להכניס כסף.

למשחק הקרוב הפועל ירושלים שברה שיא, היא הודיעה שתמכור את כל האצטדיון לאוהדי מכבי חיפה, רק שיבואו והם באים. הקבוצה שמכרה למכבי חיפה את הכוכב שלה בינואר עושה זאת שוב, אבל אף אחד לא אומר מילה. כולם מבינים, דג גדול אוכל דג קטן, מועדונים צריכים להכניס יותר כסף, אין ברכה בכסאות ריקים. אין היגיון להקשיב לתקשורת יללנית ורודפת כותרת, תנו לכל מי שרוצה לקנות כרטיס לקנות, תכניסו כמה שיותר ותבנו מועדונים חזקים יותר.

הכותב משתתף בפודקאסט "צבע אדום", פודקאסט אוהדי הפועל ת"א