$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

לקסוס נכנסת לעולמות המיניוואן

מציגים את מוביל הנוסעים הראשון בתולדות החברה היוקרתית לפרישה גלובלית, ה-LM

ניר בן טובים   18.04.23 - 10:22

תגיות: לקסוס

Getting your Trinity Audio player ready...

לקסוס חשפה את הדור החדש של מוביל הנוסעים היוקרתי LM, שבפעם הראשונה ישווק גם ביבשת אירופה וביפן, משם הוא יופץ גלובלית לעוד 60 מדינות. המיניוואן של חטיבת הפרמיום היפנית מבוסס על רצפת GA-K העולמית של טויוטה. הוא יוצע בסידור הושבה מודולארי שיכול לנוע בין 4 ל-7מושבים בקוניפוגרציות שונות, כולל מצבי טרקלין עם שטח מחיה נרחב עבור הנוסעים בשורה השניה שיהנו משליטה עצמאית על מערכות מדיה ברמת קולנוע ביתי ובקרת אקלים משוכללת.  

הדור הראשון שהוצג ב-2020 נתן מענה לדרישות השוק הסיני שהיה צמא להובלת נוסעים ומכובדים במותג יוקרתי וזכה לצלחה מפתיעה גם באזורים נוספים באסיה. הביקושים ל-LM עלו על התחזיות, ולכן ה-LM החדש הותאם כעת לקריטריונים המקובלים באירופה, הן מבחינת נוחות, שיכוך, מנועים ובטיחות. הוא מצויד באירופה במנוע היברידי בנפח 2.5 ל' שהוצג לאחרונה גם ב-RX החדש. מדובר במערכת כלאיים נטענת עצמית, מסורתית עם מנוע חשמלי וסוללה קטנה שמאפשרת להתגלגל לכמה מאות מטרים בחשמל ומסייעת בהורדת צריכת הבנזין בפקקים. ההספק המרבי עומד על 240 כ"ס ו-30 קג"מ בשידוך אל תיבת הילוכים רציפה והנעה כפולה. בלקסוס לא מציינים בשלב זה נתוני ביצועים אולם בזכות חלוקת מומנט בין הסרנים הוא צפוי להיות בין רכבי ה-MPV הגדולים והחסכוניים ביותר מסוגו. 

תחת קטגורית ה-MPV הוא ניצב על בסיס גלגלים של שלושה מטרים, רוחב של 2 מטרים, גובה 1.90 מ' ואורך של קצת יותר מחמישה מטרים, אך לנגד עיניו כמעט ואין מתחרים והיחידים שהצהירו שיקראו עליו תיגר בשנה הקודמת היו חברת וולוו, שתחת ידם יצא ב-2024 דגם מקביל שפותח על ידי בעלת הבית, ג'ילי. בפנים מכל מקום, תמצאו חלל נוסעים שניתן להתאים אותו לצרכי הלקוחות, תוך התחשבות בתנאי הסלילה באירופה; בלקסוס אומרים שבחנו מקרוב את כוחות הפיתול המופעלים על הגוף בזמן פניות ותכננו את המושבים לתמיכה מרבית, גם בנהיגה תובענית לכל אחד מהיושבים ובכל השורות.

היבט נוסף שזכה לטיפול מעמיק הוא יכולת הריסון של המרכב שקשיח יותר ב-50%; ב-LM, לראשונה משולבת מערכת מתלים אדפטיבית מתוחכמת מסוג AVS, המשלבת בולמים אדפטיבים, אקטואטור וכן בוכנה שמשנה את הכיול בצורה אוטומטית לפי תנאי הכביש. למערכת הזו גם פונקציה נפרדת לשיפור הנוחות באיזור הנוסעים מאחור, שמסוגתל להתחשב או לפצות על הרפיות חזקות מדוושת התאוצה או בלימות חריפות. 

ברשימת התוספות, מלבד קו הגנה מלא, תמצאו 64 אופציות לתאורת אווירה, 14 תמות שונות לצבעים ו-50 קונפיגורציות להתאמה אישית בין החוץ לפנים. גולת הכותרת לאחמ"ים היא חבילת VIP ל-4 נוסעים עם מושבי כורסא וצג מרכזי 48 אינץ' לחוויה קולנועית. המסך יוצר מחיצה בין השורות ומופרד מאחור על ידי זגוגית מחוסמת כך שבידוד הרעשים מהכביש וכן מהשורה הראשונה כמעט אופטימלי לתנאי צפיה. עוד ברשימה מערכת חיישנים שמודדת טמפטרטות גוף ומשנה עצמאית את המיזוג או החימום במושבים, שולחנות נשלפים ומקרר שבו תוכלו לאכלס את השמפניות. 

 יבואנית לקסוס לקסמוטורס תשווק את ה-LM בישראל ברבעון השלישי של השנה. מחיר משוער בארה"ב: 120 אלף דולר.