כושר האחסון של מצברים ברכב חשמלי קטן עם הזמן. זו עובדה ידועה. כתוצאה מכך, ניתן לנסוע פחות ופחות קילומטרים בכל טעינה - קל וחומר אם מרבים להשתמש במתחים גבוהים של מסופים בתשתית מהירה. כמה מהר ובאופן נרחב מתי הסוללה מאבדת ביצועים תלויים בסוג ועוצמת השימוש של הנהג. טסלה פרסמה כעת נתונים חדשים בנושא שמחדדים מעט את חוסר הבהירות בכל הכרוך באורך חיי המדף של הסוללות.
כחלק מדו"ח רחב יותר על השפעתה הסביבתית לשנת 2022, יצרנית המכוניות החשמליות האמריקאית מפיצה בימים האחרונים מידע על האופן שבו יעילותן של הסוללות יורדת מתחת לרף המקורי ככל שנוקף הזמן. מתוך נתוני החברה, עולה כי לאחר 200,000 מיילים (בסביבות 322,000 ק"מ), קיבולת האחסון נאכלת ב-12 אחוזים בממוצע. ב-2021, נתון זה עמד על 10 אחוזים. ההערכה מתבססת אך ורק על רכבים מסדרות מודל S ומודל X. נתונים מהמכוניות החשמליות המבוקשות ביותר, היינו מודל 3 ומודל Y, שנמכרו במספרים גדולים בהרבה, אינם נלקחים בחשבון בדו"ח האחרון.
"קילומטראז' הוא רק גורם אחד בשמירה על קיבולת הסוללה; גיל הסוללה הוא גם גורם חשוב", אומרים טסלה. "נתוני שימור הקיבולת הנ"ל בקילומטראז'ים נמוכים יותר עשויים לשקף את השפעת הגיל, בעוד שנתוני קילומטראז' גבוהים יותר המגיעים מכלי רכב עם ניצול גבוה עשויים לשקף פחות את ההשפעה של גיל הסוללה. הביצועים של מערכות כימיות חדשות יותר עשויים להשתנות, ואנו מתכננים להרחיב את החשיפה ברגע שיהיו לנו מספיק נתונים."
מצברים לרכב חשמלי נחשבו בעבר כבעלי פוטנציאל להתבלות במהירות, מה שהוביל לאי ודאות לאור העלות הגבוהה של הרכיב עצמו (שיכול להגיע גם לעשרות אלפי שקלים). למרות שכרגע כמעט שום דבר מהתחזיות הקודרות לא התממש, היצרנים עדיין נותנים ערבויות מקיפות על הפונקציונליות והעמידות של הסוללות כדי לעמוד מאחורי הטכנולוגיות המיוצגות על ידי המותגים. זה כולל בדרך כלל קיבולת שנותרה של 70 עד 80 אחוזים בשנים הראשונות.
טסלה מציעה אחריות לסוללה וליחידת ההנעה של 8 שנים או 150,000 מיילים ב-Model S ו-Model X, המוקדם מביניהם, ושמירה של לפחות 70 אחוז מקיבולת הסוללה לאורך תקופת האחריות. עבור מודל 3 ומודל Y עם סוללת LFP (ליתיום ברזל פוספט) מסגרת האחריות היא 8 שנים או 160,000 ק"מ ולפחות 70 אחוז עבור מודל 3. מודל Y עם סוללת ניקל-ליתיום, 8 שנים או 192,000 ק"מ ולפחות 70 אחוז.