$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מפגש ראשון עם קופרה טווסקאן

הדגם החשמלי השני של קופרה – המותג הראשון שיצא מהקרביים של קבוצת VW – הוא לא רק מרשים ביותר במראה שלו אלא גם בעל חשיבות אסטרטגית מכרעת. גם אצלנו גם לסין

רוני נאק   28.04.23 - 12:04

תגיות: קופרה

Getting your Trinity Audio player ready...
(צילומים: רוני נאק)
(צילומים: רוני נאק)

בואו נעשה רגע מעט סדר. מה שאתם רואים בצילומים אינו SUV אלה SUV קופה המתאים כמו כפפה ליד השרירית של מותג קופרה. זה עושה הרבה יותר "שכל", בהקשר הזה כמובן, להשיק את הדגם החדש כשהוא כבר מדלג על שלב ה-SUV הארוך-לפני-קצר (ראו ערך סקודה אניאק). זה בסדר לגמרי לעשות את הדברים אחרת עובדה שקופרה עשתה מזה קריירה.

ההצלחה העולמית הגורפת של קופרה, העלתה על כבישי העולם כ-300 אלף יחידות מאז ההפרדה והיציאה לדרך עצמאית. הצלחה המעודדת את היצרן לפרוץ לשווקים חדשים, יש יאמרו נועזים, עבור המותג האירופאי הצעיר, כמו אוסטרליה וצפון אמריקה. מקומות שבעבר, למעט מותגי הפרימיום הגרמניים, הוכיחו כי הם בתי קברות לשאיפות ההתפשטות של האירופאים.

כך או אחרת, הקופרה טווסקאן מביא לנו את בשורת העיצוב החדש של קופרה. מראה אשר מבשר את תחילת הטרספורמציה של קופרה להנעה חשמלית, הרבה יותר מה-BORN שהוצג לפניה ועתיד לעבור מתיחת פנים שתסגור את הפער בלוק. המבשר של המראה שממנו נקבל דגמים עתידיים של היצרן. המטרה של העיצוב אינה רק ליצור ייחוד אלא גם להביע את הפירוש הייחודי של קופרה  לשאלת ה-SUV החשמלי המודרני. למכונית ביצועים נועזת, בנויה ומפוסלת ועם "עמידה" ספורטיבית גם כשהיא נחה בעמדת הטעינה.

חלק מהאפקט מתקבל מיצירה של קו עמוד שדרה לאור הרכב, מבפנים ומן החוץ, שימוש ביחידות תאורה המורכבות משלושה משולשים נפרדים כל אחת וגם, החזיקו חזק, סמל קופרה גדול ומואר בחזית. יש כמובן אלמנטים עיצוביים רבים מספור, היוצרים לרכב מראה עתידני ויותר מכל מאד "קופרה" עם זיקה ברורה למסלול המירוץ. החל מהשמשה הקדמית המעוגלת שמתחברת לקורות A (עיצוב בהשראת קסדת מירוצים), הצדדים המפוסלים, היחס בין שטח השמשות לצידי המרכב, חישוקי גלגלים 19,20 ו-21 אינץ' שיהיו זמינים לפי רמות האבזור השונות.

בתוך הרכב האלמנט הבולט ביותר הוא אותו "עמוד שדרה" שנראה כאילו הוא תומך בדשבורד ועוזר לחלק את החלל וליצור את חווית ה"משטחים הצפים" של הקבינה. המושבים יהיו כמובן מושבים ספורטיביים, עם עיצוב מיוחד וחומרי ריפוד שונים בהתאם לרמת האבזור. למושבים ארכיטקטורה חדשה קלת משקל, מבלי לוותר על התמיכה החיונית לגוף הנהג והנוסעים, ברכב הספורטיבי.

בתוך הקבינה תגלו מפגש של העולם הדיגיטלי עם זה המוחשי. מסך מרכזי 15 אינץ' צף מעל המשטחים המעוצבים. זהו המסך הגדול ביותר שאי פעם היה בדגמי קופרה ומדגיש את החיבור האמיץ שיש לדגם הזה עם העולם הדיגיטלי. ממשק אדם-מכונה חדש מכוון להפוך את חווית השימוש לקלה ואינטואיטיבית יותר מאי פעם. כך לפחו מבטיחים בכירי קופרה שנכחו בפרזנטציה.

אנו מכירים היטב את פלטפורמת MEB של קבוצת פולקסווגן. זו עברה התאמה לאופי הייחודי של הטווסקאן. בגרסת VZ הבכירה הרכב מצויד בשני מנועים חשמליים (אחורי 285 כ"ס וקדמי עם 108 כ"ס) שיחד מפיקים כ-68 קג"מ. נתונים שבהחלט ישאירו חותם על מי שיושב ברכב. זמני התאוצה נאים גם כן עם 5.6 שניות ל-100 קמ,ש וקצת יותר מעל ל-2.0 שניות ל-50 קמ"ש שימושיים יותר בעיר. את הכוח מספקת סוללת ליתיום-יון בעלת קיבולת של 77 קוט"ש ומורכבת מתאים פרזימטיים. לפי היצרנית בגרסת "אנדורנס" החד-מנועית (מנוע אחורי בלבד עם 285 כ"ס) טווח הנסיעה המירבי הוא 550 ק"מ (WLTP) אופטימיים למדי.

לעומתה גרסת ה-VZ משלמת "קנס" קטן יחסית עם טווח רשמי של 520 ק"מ וזאת בזכות משקל של רק 60 ק"ג ליחידת ההנעה הקדמית ותיכנון של היחידה שלא להוסיף יותר מדי התנגדות בזמן שאינה תורמת להנעה. בטעינה מהירה אפשר יהיה להינות מעד 135 קו"ט של זרם DC ישר ומתוק.

יש כמובן 4 רמות שונות של איחזור אנרגיה וגם בורר מצבי נהיגה למעבר בין חיסכון קיצוני בזרם לבין נהיגה משוחררת כל רסן. בהקשר הזה נציין את חלוקת המשקל המאוזנת של 49:51, מרכז כובד נמוך וגם מערכת DCC המאפשרת פיין-טיונינג של המתלים כדי להתאים את הרכב לסגנון הנהיגה של האוחז בהגה. בסיס הגלגלים הוא 276 ס"מ וזה משאיר הרבה מקום לעבוד איתו, בין אם מדוב בחלל הפנים והמרווח לנוסעים או לעיצוב ולאיזון הנחוץ לביצועי כביש המצופים ממותג כמו CUPRA. מבחינת הממדים מדובר ב-SUV קופה משמעותי למדי: האורך הכללי הוא 464 ס"מ, הרוחב עומד על 186 ס"מ והגובה 159 ס"מ.

לתפיסת אנשי קופרה, הטווסקאן מייצג במידה רבה את הגבול המטושטש בין מוצרי צריכה אלקטרוניים לרכב המודרני והדיגיטלי. ככזה הוא אמור ליצור מעבר חלק וזורם של העולם הדיגיטלי שלנו מהנייד או המחשב לתוך הספייס של הרכב. זה תחום שבו הממשק החדש אמור להבריק. קישוריות מלאה, ווידג'טים שניתנים להתאמה אישית ועוד. נשמח לדווח איך זה עובד בפועל בהמשך. דרך אותו מסך 15 אינץ' אפשר יהיה לשלוט במערכת שמע מבית Sennheiser על 12 הרמקולים שבה. בנוסף למסך 15 אינץ' יש מול הנהג מסך מידע נוסף, 5.3 אינץ' וגם תצוגה עילית, HUD, המקרינה מידע ומציאות רבודה על השמשה הקדמית.

בתחום הבטיחות מצויד קופרה טווסקאן בחבילת בטיחות אקטיבית ומערכות סיוע לנהג. ביניהן אפשר לציין בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, תיקון סטיה מנתיב, ניטור עייפות נהג, סייען בפניות, בלימת חירום אוטונומית וזיהוי רוכבי דו"ג והולכי רגל. בנוסף, מערכת להעברת מידע חיצונית, Car2X תוכל בעתיד לתקשר עם מכוניות אחרות שעל הכביש ולקבל (או לדווח) על מפגעים בכביש, תאונות ומצבי חירום. מערכת חביבה נוספת היא סייען חניה מרחוק המאפשר לתמרן את הרכב בעזרת טלפון נייד. בנוסף, יש למערכת פונקציה חכמה הזוכרת את מקום החניה וממרחק של 50 מטרים תוכל לקחת שליטה ולתמרן את הרכב בעצמה לחניה המושלמת.

 

הקופרה טווסקאן ייוצר במפעל של VW בסין ומשם יופץ גלובלית. תחילת היצור מתוכננת לאמצע 2024 כאשר הצפי לאספקה הוא לקראת סוף אותה שנה. לגבי רמות האבזור שיגיעו אלינו, הכמויות שיוקצו לשוק הישראלי או המחיר לצרכן – עוד חזון למועד.

קופרה טווסקאן מביאה את הבשורה החשמלית למותג קופרה שגם הוא, כמו יתר מותגי קבוצת VW, הולך בצעדי ענק לעבר חישמול מלא. בנוסף לכך הטווסקאן, אשר משלב מראה יוצא דופן ומפרט דינאמי מרשים, עוד עשוי להראות לעולם שרכב חשמלי – אם הוא עשוי נכון – יכול להיות לא רק תרגיל בעיצוב אלא גם מושא לתשוקה של הדור החדש.