$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

סיטרואן C4X בישראל

דוד לובינסקי החלה לשווק רכב כביש שטח דמוי קופה כולל גרסה חשמלית מלאה

ניר בן טובים   01.05.23 - 12:07

תגיות: סיטרואן

Getting your Trinity Audio player ready...
(צילומים: רונן טופלברג)
(צילומים: רונן טופלברג)

יבואנית רכבי סיטרואן דוד לובינסקי החלה לשווק מהיום (ב') בישראל רכב כביש שטח דמוי קופה חדש העונה לשם C4X. גרסה זו, אחות תאומה לפיג'ו 408 החדש, משלימה את ה-C4 הקטן ממנו ומוצבת מתחת ל-SUV הגדול C5 איירקרוס עם פניה ללקוחות קצת יותר הרפתקניים שמחפשים חלופה גלגלית מעט מחוץ לזרם. הוא ישווק במנוע בנזין, דיזל וגרסה חשמלית מלאה במחירים שיחלו ב-164 אלף שקלים לדגם הבנזין ו-175 אלף שקלים לגרסת הדיזל.  

ה-C4X שהוצג בשנה הקודמת הוא רכב 4-דלתות סדאן דמוי קופה, כלומר אינו מוגדר במבנה הצ'בק חמש דלתות עם דלת אחורית מאוחדת (שימושית יותר).  יחד עם זאת, ומאחר והוא גדול יותר מ-C4, וגם פרופורציונלית ארוך ממנו ב-25 ס"מ בקירוב, המשמעות היא שה-X מודולארי ממנו בכמה היבטים, במיוחד בכל הכרוך ברוחב והמרחק בין השורות. שאר המידות מבוססות על רצפה משותפת של פיג'-סיטרואן (CMP) עם בסיס גלגלים של 2.60 מ', רוחב של 1.84 מ' ותקרה בגובה 1.53 מ'.  תא המטען מציע נפח של 510 ל'.

הוא מוצמד בשלב זה אל רמת אבזור אחת, Shine, שבה תמצאו את רוב המערכות החדישות של המותג הצרפתי כולל בקרת מדיה עדכנית עם מוניטור 10 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי למחצה, חישוקי 18 אינץ', היצע של מערכות בטיחות אקטיביות חכמות, תצוגה עלית ועוד. בציוד התקני גם חיישנים היקפיים, מצלמות 360 מעלות, ממשק אפל אלחוטי, כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת LED מלאה וכדומה.  

גרסתו החשמלית מוכרת לנו מדגמי פיג'ו 208-e בין היתר וכן מותג אופל. זו מחלצת 136 כ"ס ו-26.5 קג"מ, כאשר טווח הנסיעה של סוללת ה-50 קווטש עד התרוקנות הוא בסביבות 360 קילומטרים במחזור WLTP. הוא יאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-10 שניות, המהירות המרבית היא 150 קמ"ש וניתן להשיב לסוללה 80% בחצי שעה (מתח מרבי של 100 קילוואט) או 100 קילומטרים בעשר דקות. טעינה במסוף רגיל של 11 קילוואט אורכת בסביבות חמש שעות.

מנוע הבנזין הוא ה-1.2 ל' טורבו 130 וגרסת הדיזל ה-1.5 ל' HDI עם 130 כ"ס - שני הדגמים מחוברים אל תיבת 8-מהירויות אוטומטית רגילה על בסיס הנעה קדמית.

כמו כל דגמי סיטרואן החדשים ביותר הוא נעזר במערכת בולמים פרוגרסיבית (כריות נוספות בקצה ובתחתית הבולם), משולבת עם מושבי נוחות מסדרת Advanced comfort seats בסגנון כורסא שמעניקים תמיכה לגדלי גוף שונים ומדמים חווית ישיבה בטרקלין. לגרסה החשמלית גם אפליקציה ייעודית המאפשרת לתפעל פונקציות שונות מרחוק כולל הפעלת בקרת האקלים וכן צפיה בנתונים של הבקרה החשמלית ותזמון מערכת הניווט המקורית (TOM TOM).  

מסגרת האחריות לרכב היא חמש שנים או 120 אלף קילומטרים - המוקדם ביניהם. לרוכשי הגרסה החשמלית מסגרת אחריות של שמונה שנים או 160 אלף קילומטרים גם לסוללה. ביבואנית מציינים כי מי שירצה לצייד את רכבו גם בתקרה פנורמית יחויב בתשלום נפרד שבין 4000 ל-6000 שקלים (תלוי בגרסה - חשמלית או מנוע בערה).

המחיר לגרסה החשמלית הוא 185 אלף שקלים.