דילן בטובינסיקה הגיע למכבי חיפה על תקן הבלם שיכנס לנעליו של בוגדן פלאניץ', בעוד עבדולאי סק הגיע כגיבוי. בפועל סק הרשים יותר, נכנס לליבם של האוהדים וצפוי להיבחר כשחקן ההגנה של העונה, בעוד בטובינסיקה הפך לגיבוי. הצרפתי הציג יכולת טובה ברוב המשחקים בהם שיחק, אבל סק משך את הפוקוס.
בטובינסיקה שיחק העונה בליגה 1,676 דקות לעומת 2,499 דקות של סק, הצרפתי כבש פעמיים בעוד הסנגלי עם שלושה שערים ובישול. יש לו 93% דיוק במסירה לעומת 90% של סק. 74% הצלחה במאבקים אווירים לעומת 79% הצלחה של הסנגלי. לבטובינסיקה 70% הצלחה במאבקי קרקע לעומת 71% הצלחה לסק. לצרפתי 71% הצלחה בתיקולים לעומת 79% הצלחה לסנגלי. למרות שסק שיחק יותר דקות, בטובינסיקה ביצע העונה 18 עבירות ואף ספג אדום, בעוד סק הסתפק ב-11 עבירות.
עוד עולה מהנתונים כי בטובינסיקה מוצלח יותר בדריבלים ומאבד פחות כדורים. הפרשנים ניתחו זאת כך: "בטובינסיקה פחות מהיר ואגרסיבי מסק, אך בעל משחק רגל טוב ממנו". בהשוואה לרב הבלמים בליגה, בטובינסיקה נחשב לבלם מהיר.
בטובינסיקה. נחשב לאחד הבלמים המהירים בליגה (מאור אלקסלסי)
מבחינה חברתית ומקצועית, במכבי חיפה מעריכים את דילן מאוד. הוא נחשב לדמות חיובית בחדר ההלבשה, מנהיג על המגרש ובעל מוסר עבודה גבוה במיוחד. הוא הגיע בהשאלה הקיץ מפמליקאו, שולמו עבורו מאה אלף יורו ויש לחיפה אופצית רכישה בגובה 1.2 מיליון יורו. בתחילה הכיוון היה חיובי, אך העובדה שבכר עוזב ולא ברור מי מהישראלים יעזוב, גרמו לירוקים להמתין. כרגע למכבי חיפה יש שישה זרים, מתוכם שני בלמים, ועתידו יושפע גם מאלה שיעזבו.
"פרט לעונת 2017/18 לא הייתה עונה אחת בקריירה שבה דילן בטובינסיקה החזיק עונה מלאה בהרכב הראשון", אייל לחמן ניתח, "בשלוש העונות האחרונות כמי שידוע בשקט שלו עם הכדור, צבר 14 כרטיסים צהובים ומתקשה מול מהירות ודריבל. לאחר פציעת זהבי, ג'ורג'ה יובאנוביץ' נותר הדומיננטי הבודד בשפיץ של מכבי ת"א. התנועות שלו, כמו של איילון אלמוג, הם אמצע שמאל, בדיוק מול העמדה של בטובינסיקה, שיפתח כבלם מימין. המהירות של הסרבי או הדריבל של דור תורג'מן יכולות להוות בעיה עבור הבלם הצרפתי וברק יהיה חייב לגבות אותו בסגירה חזקה לאמצע של סונדגרן".
ההחלטה הסופית לא תיפול על משחק אחד, אבל הופעה טובה הערב נגד מכבי ת"א בהחלט תגדיל את הסיכויים שמכבי חיפה תממש את האופציה על הבלם הצרפתי.
הופעה טובה מול מכבי ת"א יכולה לשנות את התמונה (אלן שיבר)