$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

אופל: "בוחנים כיצד להוזיל את הרכב החשמלי"

בחברה הגרמנית שוקלים מספר צעדים כדי להתמודד עם עלויות הייצור של המכונית החשמלית

ניר בן טובים   16.05.23 - 12:23

תגיות: אופל

Getting your Trinity Audio player ready...
אופל קורסה חשמלית
אופל קורסה חשמלית

סטילס: רונן טופלברג

תחת תאגיד סטלנטיס זכתה חברה אופל לתשתית כלכלית בטוחה שמאפשרת ליזום יותר צעדים וכתבה "חוזה" חדש מול הלקוחות שלה שחלקם ברחו לשוליים כשהבלגן חגג בקומה העליונה. לאט ובהדרגה, ותחת הנהגת מגובשת היא עושה את המעבר לרכב החשמלי, ואף הקימה תת חטיבת ספורט חשמלית בשם Gse עם דגמים ייחודים בהם האסטרה וגם המנטה. 

אלא שכמו רבים מהמתחרים שלה, היא מתמודדת עם העלויות הגבוהות שכרוכות בייצור הרכב החשמלי. לאופל עומדים מספר רכבים חשמליים המבוססים על טכנולגיות משותפות לפיג''ו-סיטרואן, והיא מתכוונת למכור רק רכבים חשמליים מלאים באירופה החל מ-2028. אחד הדגמים המבוקשים הוא אופל קורסה E, הגרסה החשמלית של מכונית הסופר מיני. עלותה בגרמניה לפי שעה היא כ-30 אלף יורו. אולם בכירים באופל לא מוכנים להתחייב לרכב חשמלי קטן יותר שיהיה נגיש מבחינה כלכלית, ושוקלים צעדים אחרים.

בראיון שקיים לאחרונה עם כלי התקשורת בברלין, נשאל מנכ"ל אופל פלוריאו הות'ל, בין היתר, האם החברה תשקול דגם כניסה מתחת לקורסה בקבוצה B או קבוצה A. הותל לא ענה על כך ספציפית אך עם זאת, הוא אמר שהוא רואה הוזלת המכונית החשמלית "כאחת המשימות החשובות ביותר שלנו, וזאת משום שמכונית חשמלית יקרה יותר לייצור ממכונית עם מנוע בעירה רגיל", והכול בסופו של דבר מתגלגל לפתחו של הצרכן.  

"זהו אתגר כללי להפוך את הניידות החשמלית למשתלמת. אנחנו עובדים קשה מאוד כדי להשיג שליטה על התמחור", אמר מנכ"ל חברת אופל. זה מתחיל, מבחינת כלל המותגים עם עלות המכללים עצמם. "ראשית, אנחנו צריכים להתאים את המוצר שלנו - כלומר, הסוללה וכל מערכת ההנעה החשמלית, כי הם מהווים חלק גדול מהעלות של מכונית חשמלית."

באופל אגב, די בגלוי (והם לא היחידים) כבר לא שואפים לסחוט מהסוללות טווח נסיעה מקסימלי ולהתפאר בהישג הזה ורק הוא על דגלם, שכן זה כמובן כפוף לעלויות הייצור. בקבוצה ה"העממית" יש לאופל שני כלי רכב אסטרטגיים: ה-קורסה וה-מוקה, שמציעים טווח של 350 עד 400 קילומטרים במחזור WLTP תקני ובחברה מאמינים שאלה ערכים שימושיים. "הלקוחות שלנו למדו להתמודד עם - זה ואין בעיה לעשות את המסעות היומיומיים עם מוצר כזה".

לפי הותל, קצת פחות מ-20 אחוז מהיקף המכירות של דגמי קורסה היו בגרסה החשמלית. אבל יש גם שווקים עם נוכחות חזקה יותר כמו גרמניה, שם הנתח נמדד כבר ב-30 אחוז. כשזה מגיע למוקה, זה אפילו גבוה יותר אומר הותל'. "יש לנו נתח עולמי של קצת יותר מ-25%, ובגרמניה יותר מ-40%", בחלק מהמדינות הנורדיות (היכן שהתשתית החשמלית מואצת), כולל איסלנד ונורבגיה, הוא גם מעל 50 אחוז.

בארץ יקר
אחוז החדירה של הרכב החשמלי בישראל אמנם גבוה, וגדל (16% מכלל המכירות מתחילת השנה) אבל כמו בשאר העולם השוק מוצף במחירים לא נגישים  - מצד אירופה, סין וכל מדינה אחרת. דגמי אופל החשמליים הזמינים בישראל, בדומה לגרמניה הם קורסה E שנמכרת תמורת מחיר התחלתי של 164 אלף שקלים, ולצידה אופל מוקה E שמחירה בארץ מתחיל בכמעט 180 אלף שקלים. שני הכלים צברו 40 מכירות בשליש הראשון של השנה.