העניינים החשמליים עולים הילוך בג'נראל מוטורס שמודיעה כי אחרי הקדילאק ליריק והקדילאק סלסטיק הסופר יוקרתית, הם יחשמלו גם את ספינת הדגל הגדולה, קדילאק אסקלייד שיקבל את המיתוג המעניין אסקלייד IQ. למי שהמיתוג הזה נשמע מוכר, אז זה בהחלט נכון כי גם הליריק קיבלה את המיתוג הזה שעשוי להתפתח לשורה של דגמים וגרסאות שיבטאו את הטכנולוגיה הכי חדישה וחכמה של קדילאק.
בשלב זה אין מידע רשמי אודות המפרט של האסקלייד המחושמלת אבל בהודעת היצרן על הדגם החדש נכתב: "האסקלייד IQ תציע את מיטב הטכנולוגיה, האיכות ואת רמת הביצועים שהפכו את השם אסקלייד למזוהה עם הקצה העליון של קדילאק בכלל ועם האסקלייד בפרט ב-20 השנים האחרונות". למרות שלא פורסם, צפוי כי המכונית תתבסס על פלטפורמת אולטיום החשמלית הגלובלית שפותחה בג'נראל מוטורס לכל דגמי החשמל של מותגי החברה לרבות ביואיק, שברולט ו-GMC שמאפשרת לייצר מכוניות בהנעה קדמית, אחורית ובהנעה כפולה בהספקים שונים ועם מארזי סוללות בגדלים שונים.
לאלה שתוהים האם רכב כה גדול שמשקלו עשוי לטפס לאזור 2.5 עד 3.0 טונות יש סיכוי להצליח ולספק חוויית נהיגה ונסיעה, לאלה עונים בג'נראל מוטורס ומפנים אל ההאמר החשמלי שמייצר 1,000 כוחות סוס במנועים שלו ולמרות גודלו ומשקלו הוא מצליח לזנק מעמידה ל-100 קמ"ש בטווח של 3 שניות.
מהנדסי הפיתוח של ג'נראל מוטורס קיבלו אתגר גדול ליצור טווחי נסיעה גדולים בין הטעינות וריגוש נהיגה למכונית שהכילה בקירבה מנועי בעירה פנימית עתירי בוכנות וכעת הם מוחלפים במנועים חשמליים. האם נראה שינויי מבנה לטובת האווירודינמיקה או שמא מהנדסי קדילאק יפתרו את בעיית הטווח והתנועה עם מנועים עתירי הספק וסוללות עתירות קוט"שים? המכונית עשויה להיות מוצגת השנה אך עדיין אין מועד רשמי להגעתה לאולמות המכירה.