סיטרואן הכריזה על מכונית חשמלית במחיר נמוך מ-25,000 יורו לשנה הבאה שתבוסס, חלקית על ה-C3e. כך על פי מידע של כלי התקשורת בגרמניה. הדגם יתבסס כאמור על רכב כביש שטח חשמלי מלא שהיה זמין בהודו מתחילת 2023, אם כי עבור אירופה יבוצעו שינויים ספציפיים במכללים שלו, האבזור וכמובן הבטיחות כדי להעלות את הסטנדרטים לרמה הנדרשת.
הבסיס לë-C3 אינו פלטפורמת STLA של חברת האם סטלנטיס, שבה משתמש ג'יפ אוונג'ר החדש, למשל. במקום זאת, נעשה שימוש בגרסה חדשה, זולה יותר לייצור של "פלטפורמת המכוניות החכמות", שפותחה עבור שווקים "מתעוררים" כמו אפריקה והודו. בסיס זה, אמור להבטיח שהצרפתים יוכלו להגדיל את היקף ההכנסות שלהם, על אף המחיר הנמוך.
טווח הנסיעה של "גרסת אירופה" שנבנתה בסלובקיה, אמור להיות בסביבות 300 קילומטרים לפי מחזור WLTP, הודיעה סיטרואן במסגרת הכנס האחרון. באבזור התקני של דגם הכניסה אמורים להמצא כל מה שהלקוחות המסורתיים ביבשת המערבית הורגלו לקבל במכונית קטנה, כולל בקרת אקלים, מערכת מדיה עדכנית ונבחרת קטנה אך טובה של מערכות הגנה אקטיביות.
הגרסה ההודית צנועה ודלה ויש להתייחס אליה בהתאם לצרכים במזרח הרחוק. זוהי תשתית מוחלשת עם מנוע חשמלי אחד על הסרן הקדמי לו 42 קילוואט (57 כ"ס). המהירות המרבית היא 107 קמ"ש והיא מאיצה מ-0 ל-60 קמ"ש עירוניים תוך 6.8 שניות. האנרגיה מגיעה מסוללת ליתיום-יון של 29.2 קווטש. הסוללה נטענת באמצעות בקרת מתח של 3.3 קילוואט בלבד. בהודו, ה-ë-C3 נמכרת במחיר שווה ערך ל-12,800 יורו.
"לסיטרואן יש מסורת ארוכת שנים של ייצור מכוניות במחירים סבירים וכעת מוטלת עליה המשימה להנגיש את הניידות החשמלית לכולם", אמר מנהל המותג תיירי קוסקאס על ה-ë-C3 החדש שהוכרז בהודו. "אין מקבילה למכונית הזו היום". כך הם פני הדברים בהודו. אנחנו, כמו באירופה, נמתין לבשורות כלכליות טובות יותר גם באזורינו.