$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הצצה ראשונה: קיה פיקנטו 2024

מכונית המיני הקוריאנית עוברת מתיחת פנים עם מראה עדכני, תא נוסעים מרוענן וחבילות מורחבות

ניר בן טובים   04.07.23 - 10:26

תגיות: קיה

Getting your Trinity Audio player ready...

קיה מציגה בימים אלו מתיחת פנים שניה של הפיקנטו אחרי הרענון הסמלי שהדגם עבר ב-2020, על בסיס הדור השלישי מ-2017. אלא שבניגוד למקצה החידושים הקודם, הפיקנטו, הנמכרת מסוגה בישראל מזה מספר שנים, מולבשת בהופעה הרבה יותר מזוהה עם שפת העיצוב העתידית של היצרן הקוריאני תחת פילוסופיית "הפכים מאוחדים". נזכיר כי קיה ויונדאי הן כמעט היחידות בקבוצה A שממשיכות לטפח בצורה עקבית רכבים עירוניים קונבציונליים, וזאת אחרי הנסיגה של מרבית המותגים האירופים בשל אי כדאיות כלכלית.

הפיקנטו ממשיכה להשען על פלטפורמה דור קודם ובסיס גלגלים של 2.4 מ'. המעצבים הקדישו את מרב תשומת לבם בפעימה הזו להיבטים האסתטיים של הפיקנטו, ולכן הפרט הבולט ביותר הוא החלק הקדמי שמקבל פרשנות חדשה לגמרי ל"לחרטום הנמר"; כל מערך הפנסים חודש עם חתימת LED אורכית, פגושים חדשים, חישוקים חדשים, ובגרסת ה-GT ליין גם מקבלים מוטיב ספורטיבי עם חישוקי 16 אינץ' מובחנים (14 ו-15 אינץ' ביתר הגרסאות) ופתחי יניקת אוויר מוגדלים. גרסת ה-X, בעלת מאפייני כביש-שטח, לא תחזור.

בחלל הפנים בחרו בעיקר לשחק עם ניגודי הצבעים, המושבים והריפודים - ולכן השאירו את הנדסת האנוש כמעט כפי שהייתה. בחלק מהגרסאות גימורי פיאנו שחורים מבריקים, באחרות תמה אפורה, ירוקה "הרפתקנית" וכן בגוון חום על ריפודי עור סינתטי. המערכת הראשית תהיה בגודל 8 אינץ' במפלס העליון, מותאמת לאפל ואנדרויד, לוח מחוונים דיגיטלי למחצה בגודל 4.2 אינץ', ולראשונה קיה תאפשר לעדכן חלק ממערכות הפנים של הרכב בצורה מקוונת מרחוק.

מבחינת מנועים הפיקנטו ממשיכה עם יחידות 1.0 ל' ו-1.2 ל', בהספק של 67 ו-84 כ"ס, אולם בשורה שאנחנו פחות אוהבים לשמוע היא הצמדה חוזרת גם ב-2024 לתיבת הילוכים רובוטית חד מצמדית 5-מהירויות, ה-5MT. כמו ביונדאי i10 קיה משוכנעים שהתיבה יודעת לנצל את המיטב מהמנוע ובתוך כך להקפיד על צריכת דלק מבוקרת ורמה נמוכה של פליטת מזהמים. נתונים רשמיים לא פורסמו, אך יש להניח שמדובר בערכים כמעט שווים לדגם שלפני מתיחת הפנים.

בצד הבטיחות הפיקנטו נושאת דור חדש של מערכות וסייענים כולל בקרות עם חמיקה מתאונה (דור 1.5) עם רכב, הולכי רגל ורוכבי אופניים. כמו כן, התווספה לה מערכת מורחבת עם פיקוח על שטח "מת" במראות הצד, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת התרעה על רכב שמתחיל נסיעה מלפנים בעת עמידה ממושכת, התרעה על תנועה צולבת מאחור עם זיהוי משופר ובקרת סטיה מנתיב חדישה עם תיקון היגוי אקטיבי ועוד. 

 מהיבואנית טלקאר נמסר ל'עולם הרכב' כי הפיקנטו המחודשת תגיע לארץ במחצית השניה של 2024.