$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פסטיבל המהירות: נחשפה יונדאי איוניק 5N

גרסת הביצועים של יונדאי איוניק-5 הוצגה רשמית בפסטיבל המהירות בגודווד. וולוג מיוחד מאירוע החשיפה

ניר בן טובים   14.07.23 - 12:11

תגיות: יונדאי

Getting your Trinity Audio player ready...

וולוג: כפיר כשריאן, אנגליה

בריטניה. יונדאי חשפה במסגרת פסטיבל המהירות המסורתי בגודווד, בו מבקרים השנה מעל 200 אלף איש, את יונדאי איוניק 5N, המכונית החזקה ביותר בתולדות היצרן הקוריאני. זוהי, בין היתר, גם המכונית הראשונה בעידן החדש של המהפכה החשמלית שנושאת את האות של החטיבה הספורטיבית על המרכב שלה, אחרי שעד כה היו אלה רכבים מחודדים יותר עם מנועי בערה, מסדרות I20, i30 וכן יונדאי וולוסטר בין השאר (שתי הראשונות הושקו מחדש כעת בארץ).  

ביונדאי מתארים בהרחבה מכונית שעברה כיול בכל היבט שכרוך בעמידה בעומסים; קשיחות מבנית (42 ריתוכים נוספים בנקודות רגישות), שדרוגים בשלדה, צירים ומתלים שמקורם במכוניות ה-WRC ראלי, היגוי מהיר יותר, בלמים עם תגבור משמעותי וצינון מהיר וחישוקי 21 אינץ' קלים. לרכב גם מספר מצבי כיול עם התאמה לנהיגת מסלול, דריפט, הגבלות על משיכה ואחיזה וכן מצויד דפרנציאל אלקטרוני בסרן אחורי כדי לשפר את השליטה והעברת הכוח. 

המערכת החשמלית של ה-איוניק-5N, המבוססת על זוג מנועים חשמליים לכל סרן, גם היא זכתה לטיפול מסור של חטיבת הביצועים, וכאן מספרים על מנועים חשמליים שהוכשרו להסתובב ב-21 אלף סיבובים, עם הספק מרבי של 641 כ"ס כשמתחת לרצפה סוללת 84 קווטש. לא פחות מעניין, הוא אופן העברת הכוח; ביונדאי תחכננו תיבה בשם N-שיפט המחקה תיבת שמונה הילוכים, כך שלנהג יש הבנה טובה יותר, גם בסיוע תמיכה ווקאלית מלאכותית לגבי קשת המומנט.

בעניין זה, הותקנה מערכת שנקראת N-אקטיב סאונד פלוס, שמעבירה באמצעות עשרה רמקולים (שמונה פנימיים ושניים חיצוניים) שלוש תמות מובחנות של צלילי מנוע. אחד מהם מחקה מנוע 2.0 ל' טורבו, השני מדמה מנועי סילון בשתי קונפיגורציות. התוצאה, אם חשוב לכם להגיע לרמזור או לפקק לפני כולם, היא האצה ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות (במצב בוסט רגעי) ועד מהירות מרבית של 260 קמ"ש על בסיס הנעה כפולה. ביונדאי מסרבים כרגע לנקוב בטווח נסיעה מרבי של הסוללה אך סביר שגם אם הקילומטרים יאזלו מהר, לא תבלו בעמדות הטעינה ממושכות. בקרת המתח מאפשרת להחזיר 80% ב-18 דקות בלבד.