$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מכונית ה-20 אלף יורו החשמלית - לא שמועה

בפולקסווגן מאיצים את מיזם הרכב החשמלי הזול ביותר של היצרן עד כה

ניר בן טובים   16.07.23 - 07:53

תגיות: פולקסווגן

Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: Getty)
(צילום: Getty)

אחרי הרבה דיווחים סותרים, פולקסווגן מאשרת בסוף השבוע כי חטיבת הפרטיות עובדת על הצגת מכונית חשמלית קומפקטית בסגמנט A, נגישה מאוד שאמורה להיות זמינה בסביבות 2025. בעקבות ה-ID.2, שכבר הוכרזה רשמית, בפולקסווגן רוצים להביא רכב חשמלי מלא זול עוד יותר בפחות מ-20,000 יורו. לפי דיווח בכלי התקשורת בברלין, פיתוח הדגם, שנקרא כיום ID.1, קיבל תמיכה מלאה מהנהלת הקונצרן.

המכונית החשמלית המתוכננת תהיה היורשת הרוחנית של פולקסווגן up! ואמורה להציע שילוב דומה של ממדים קומפקטיים וטכנולוגיה פשוטה. האפ! החשמלית תומחרה בגרמניה מ-29,995 יורו, ובניגוד לרכב על רצפה מוקדשת לחשמל, היה צריך לעשות פשרות על פלטפורמה שפותחה במקור למנועי בעירה, אבל עם סוללה גדולה יותר וטווח נסיעה של 258 קילומטרם. על אף זאת, הדגם היה מבוקש בזכות סבסוד ממשלתי גבוה. 

ה-ID.1 תורכב על פלטפורמה ייעודית, שתשרת גם בדגמים דומים של Cupra וסקודה. סמנכ"ל הכספים ארנו אנטליץ אמר לאחרונה כי המטרה בראש ובראשונה היא מחיר של פחות מ-20,000 יורו. "כרגע אנחנו די בטוחים שנוכל להגיע לנקודת המחיר הזו".

איך? בצד הטכני, יש לא מעט חידושים שטרם נחשפו רשמית, העיקרי שבהם כולל פיתוח עצמי של סוללות, שייצור המוני שלהן אמור לאפשר יותר יתרונות לגודל וטווח נסיעה. אנטליץ מציין עוד כי הוא מתחיל להבחין בירידת מחירים של חומרי הגלם עבור הסוללות ולהערכתו, זה יאפשר טווח של כ-320 קילומטרים בדגם הקטן. עוד נמסר כי ייתכן ויבחרו במרחב ייצור זול יותר, כמו הודו למשל כדי לשווק את המכונית במחיר המטרה.