קיה חשפה במסגרת תערוכת הרכב/אוטומוטיב בצ'גנדו (סין) את המכונית השלישית במשפחה החשמלית, ה-EV5. בשונה מ-EV6, או EV9 (מוביל הנוסעים), דגם זה עתיד להתחרות בז'אנר החשוב ביותר מבחינת הכנסות - רכבי חמישה מושבים, בקטגוריית רכבי הכביש שטח בסגמנט D (עם חפיפה מסוימת ל-C). בשלב זה מדובר בחשיפה חלקית שתושלם באוקטובר הקרוב, עם מכירות במחצית השניה של 2024. לישראל עוד מוקדם לדעת מתי יגיע וכמובן שאין מחירים.
ה-EV5, אם תרצו הוא המקביל החשמלי לקיה ספורטאז', על אף שהוא גדול ממנו ומודולארי במידה ניכרת; הוא מתייצב על בסיס גלגלים של 2.75 מ', אורך של 4.62 מ', רוחב 1.87 מ' וגובה של 1.71 מ' - ולפי עיצובו הרבוע, עושה רושם שמדובר בקרוסאובר שימושי ומאוד ידידותי. מתחת לפני השטח מוברגת רצפת ה-E-GMP המודולארית המוקדשת להנעה חשמלית, מה שמבטיח רצפה שטוחה, שטח מחיה גדול.
קיה בחרה לכייל את הרכב בהתאם לצרכים הגלובליים של היצרן, אך עם פניה גם לשוק האירופי - מתלה מקפרסון מלפנים וזרוע רב-חיבורית מאחור. הוא יישא סוללות בחתימת BYD (בלייד LFP) עם טווח שיחצה את קו ה-500 קילומטרים לפי מחזור WLTP, כאשר על הסיפון מערכת מתח 800 וולט לטעינה מהירה (ל-80% בחצי שעה במסופי DC על תשתית ציבורית).
חלל הנוסעים תוכנן באותו קו של ה-EV9, עם שימוש בחומרים איכותיים יותר (ברי קיימא בחלקם), אווירת לאונג' נינוחה והנדסת אנוש תכליתית עם שימוש בצג ראשי מלבני במפלס העליון מוצמד אל לוח מחוונים, שטח אחסון נרחב בין הנוסעים. חלק מהתוספות תהיינה בדמות מערכת אווירת אמביינט 64 גוונים בעלת 10 מצבי עצימות, ממשקי אפל ואנדרויד אלחוטיים, מושבים חשמליים, בקרת אקלים דו-אזורית ועוד. מאחור, כאמור סידור הושבה לשלושה אנשים, סטנדרטי עם תא מטען שאמור להיות בנפח של כ-500 ליטרים ללא קיפול.
בסין מדווחים כי המערכת החשמלית שעימה יצא לדרך בפעימה הראשונה מבוססת על מנוע אחד - 218 כוחות סוס ו-31 קג"מ, לה מהירות מרבית של 185 קמ"ש והאצה ל-100 קמ"ש בסביבות 8.5 שניות. דגמים נוספים יגיעו עם הנעה כפולה וכן תהיה לו גרסה ספורטיבית למחצה המבוססת על מכללים שהתוודענו אליהם גם בדגם ה-GT של קיה EV6.