$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הוצג פולקסווגן טיגואן חדש

רצפה מעודכנת, גדול יותר מקודמו ועם היצע מנועים מגוון יותר מאי פעם. בישראל בשנה הבאה

ניר בן טובים   19.09.23 - 12:48

תגיות: פולקסווגן

Getting your Trinity Audio player ready...

בניגוד לשני הדורות האחרונים שלו, שלזכותם למעלה מ-7.5 מיליון מכירות מאז הוצג הדור הראשון בשנת 2007, טיגואן דור שלוש אינו מוגדר "מתיחת פנים" - הוא באמת כל-חדש. פולקסווגן משפרת לא רק את המראה שלו והטכנולוגיות אלא גם מעבירה אותו לרצפה מסוג MQB EVO, עליה הבריגו חלק גדול מהדגמים האחרונים של המותג. שינוי זה, הכשיר את הטיגואן לקלוט סגל עמוק של מנועים, כולל גרסת פלאג-אין הייבריד עם טווח מאוד שימושי ביומיום.

הטיגואן דור שלישי גדול במעט מקודמו, מעוצב חלקית בהשראת משפחת ה-I.D, ויוצא לכבישים עם צמיחה של 3 ס"מ באורך, עוד 4 ס"מ בגובה ל-1.64 מ', בעוד בסיס הגלגלים (2.68 מ') וערך הרוחב עם 1.84 נשארו זהים לחלוטין. תא המטען לעומת זאת גדל ב-37 ליטרים ל-652 ל', פרט לגרסת הפלאג אין שגוזלת כמה ליטרים בשל מיקום הסוללה.

תא הנוסעים מתכתב עם המסורת האחרונה של רכבי פולקסווגן, בין אם בגולף או גם בחלק מהדגמים החשמליים ומאמץ סגנון יחסית מינימליסטי. סביבת העבודה מרוכזת ליד מסך ראשי בגודל 13 או 15 אינץ' (תלוי בגרסה) ולוח מחוונים דיגיטלי 10.25 אינץ'. בגרסאות בכירות תהיה גם תצוגה עלית, חישוקים בגודל על 20 אינץ', תאורת LED מטריקס, בקרת אקלים תלת אזורית ועוד. המושבים כוללים גם חימום, מיזוג, וכן פונקציות עיסוי שונות. 

בפולקסווגן מציינים כי הפלטפורמה החדשה סייעה בכיול היכולת הדינמית של הטיגואן, כולל הטמעת מערכת ה-DCC פרו (מתלים אדפטיביים) עם מספר מצבי שיכוך בהתאמה לתנאי הדרך בשילוב דפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה. הוא מצויד כמובן במיטב מערכות ההגנה של פולקסווגן כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים, שמירה על נתיב, זיהוי תמרורים ועוד הרבה.

מבחינת מנועים כאמור, לא חסרות אופציות על המדף; זה מתחיל עם מנועי דיזל 150 ו-193 כ"ס, מנוע מיקרו היברידי עם 130 ו-150 כ"ס, מנוע בנזין 2.0 ל' עם 204 ו-265 כ"ס (הנעה כפולה), ובקצה העליון גרסת הפלאג אין הייבריד בשני הספקים שונים של 204 ו-272 כ"ס. בשני המקרים מנוע 1.5 ל' טורבו 150 כ"ס, מנוע חשמלי וסוללת 19.7 קווטש.

טווח הנסיעה על הסוללה עומד על 100 קילומטרים, וניתן לחבר את הטיגואן למסוף במהירות בינונית (עד 50 קילוואט) ולהשיב לו 80% ב-25 דקות. הטווח המלא, בשקלול מכל הדלק, עומד לדברי היצרן על 1000 קילומטרים. כל המנועים מוצמדים אל תיבת הילוכים דו מצמדית, שש מהירויות בפלאג אין ו-שבע מהירויות במנועים הקונבציונליים. 

הטיגואן החדש יחל להמכר באירופה ברבעון הראשון של 2024. בסמוך לכך נקבל יותר מידע לגבי הגעתו לארץ. הטיגואן הבסיסי מהדור הקודם נמכר כיום בישראל תמורת 190 אלף שקל (גרסת 150 כ"ס).