$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

אוטונומיה יפנית-אמריקאית

הונדה וג'נרל מוטורס חתמו על מזכר הבנות להקמת חברת שירותי הסעה אוטונומיים. המיזם יצא לפועל בטוקיו בתוך 3 שנים בלבד

רן סגל   26.10.23 - 11:41

תגיות: GMהונדה

Getting your Trinity Audio player ready...

היצרנית היפנית הקטנה ויצרנית הענק האמריקאית יוצאות בשיתוף פעולה נוסף, והפעם הקמת מיזם לניידות אוטונומית יחד עם חברת cruise (קרוז), חברה-בת של ג'נרל מוטורס המפתחת טכנולוגיית נהיגה אוטונומית.

שיתוף הפעולה החדש אינו הראשון המתקיים בין הונדה ל-GM והיצרניות מקיימות שיתופי פעולה למעלה מ-20 שנים עת סיפקו מנועים ותיבות הילוכים האחת לשנייה. שיתופי פעולה חדשים יותר נוגעים לפיתוח רכבים חשמליים זולים יותר שנחתם בשנה שעברה, אך לאחרונה הוחלט לבטלו לאחר ששתי החברות בחנו את הכדאיות בשלב זה. שיתוף פעולה שכן יצא אל הפועל הוא שיתוף פלטפורמות והנעה חשמלית, כאשר אחד התוצרים הראשונים הוא שברולט בלייזר EV והונדה פרולוג, החולקים את פלטפורמת BEV3 "אולטיום" החשמלית של GM, המשמשת גם את קאדילק ליריק למשל.

למיזם החדש יוקצה רכב ייעודי - Cruise Origin, המבוסס על אותה פלטפורמה חשמלית, אך הוא נעדר מושב נהג או הגה, וכולל 6 מקומות ישיבה. האוריג'ין ישמש למעשה כאוטובוס זעיר, אשר יעבור בתחנות קבועות לאיסוף והורדה של נוסעים שישתמשו באפליקציה ייעודית בה יוכלו להזמין את הנסיעה ולשלם עבורה. הנסיעה הראשונה מתוכננת לפעול במרכז טוקיו כבר בשנת 2026, תחילה עם עשרות רכבים ובהמשך הצי יתרחב ל-500 כלים, זאת במטרה לפרוץ את גבולות טוקיו ויפן.

התחבורה האוטונומית מסקרנת רבים, החל מחברות הייטק, דרך יצרניות הרכב ויזמים שונים, היבטים משפטיים רחבים לדוגמה האחריות במקרה של תאונה חלילה ועד האזרח הפשוט או זה הדתי למשל שישאל האם רכב אוטונומי שהוזמן ושולם מראש שקול למעלית שבת. הספקנים מציינים כי אנו רחוקים עשרות שנים מתחבורה אוטונומית, אך מולם עומדות יצרניות כגון מרצדס שמפעילה בנמל התעופה שטוטגרט שירותי חניה אוטונומיים בדרגה 4 ללקוחות בעלי S קלאס ו-EQS המצוידות במערכת Intelligent Park Pilot 2, אך כעת הונדה וג'נרל מוטורס מעלות את הרף עם רכב אוטונומי בדרגה 5 (הגבוהה ביותר, כלומר שליטה מלאה של הרכב, ללא נהג שיוכל להתערב). מה קבע הרגולטור היפני בשאלת האחריות ואיך זה יעבוד? שמנו לעצמנו תזכורת לעוד 3 שנים, אך מה שבטוח שהעתיד קרוב מתמיד.