$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מתקפת הרטרו של רנו נמשכת: והפעם הטווינגו בהשראת הדור הראשון

אחרי תחייתן של רנו 5 ו-4 בעיצוב רטרו והנעה חשמלית, הגיעה תורה גם של הקטנטנה שבחבורה "להתיישן" במראה

רן סגל   16.11.23 - 11:20
Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)

לאחר מספר שנים בהן רנו שקטה על השמרים, אולי אפילו קפאה ממש, בתחום הנעות החשמל, היא חזרה, ובגדול. התהליך החל עם הצגת דגמים היברידיים והיברידיים נטענים לקליאו ולקפצ'ור, ובהמשך דגמים חשמליים מלאים כדוגמת מגאן E-Tech וסניק E-Tech. בהמשך הציגה היצרנית את רנו 5 קונספט, בעיצוב רטרו משגע והנעה חשמלית מלאה וה-4 קונספט, שאומנם שמרה על הפרופיל המוכר, אך בהתאם לדרישות הפכה לרכב פנאי. ברנו מדווחים כי גרסת הייצור של ה-5 תיחשף ברבעון הראשון של 2024 ואילו ה-4 תמתין ל-2025. עד שנת 2031 לרנו יהיו 7 דגמים חשמליים, שניים נוספים שיחשפו בעתיד ומושא הכתבה שהוצגה ראשית כקונספט.

רנו חוזרת שוב למקורות ומציגה קונספט מתוק וחשמלי לרנו טווינגו בהשראת הדור הראשון, כאשר מאז חלפו עוד שני דורות ואילו זה האחרון היה אח תאום לסמארט פורפור. קשה שלא לזהות את מאפייני אותה טווינגו מקורית מתחילת שנות ה-90, עם מסגרת הפנסים (הכמעט) עגולים מלפנים, כשאת פס האיתות הכתום החליפה תאורת יום-לד מודרנית. בפרופיל נבחין בידית הפתיחה בצורת חצי עיגול המשלימה לעיגול שלם יחד עם המגרעת, כשהדגם שומר על מראה 3 דלתות, אך למעשה שודרג ל-5 דלתות ע"י הסתרת ידית הפתיחה בחלקה העליון של הדלת האחורית. החישוקים עוצבו בדמותן של צלחות הנוי המקוריות וכמובן לא שכחו את שלושת הנחיריים בקצה הימני של מכסה המנוע.

רנו מקווה שהטווינגו Legend (קונספט) תגיע לייצור ומדווחת כי הקימה חטיבה חדשה בשם Ampere, שתהיה אחראית על פיתוח הטכנולוגיה והרכבים החשמליים של הקבוצה, כאשר השלב הראשון הוא שתי פלטפורמות חשמליות חדשות וזולות יותר - AmpR Small לקטגוריה B, כדוגמת רכבי סופר-מיני ורכבי פנאי קטנים ו-AmpR Medium לקטגורית C למשפחתיות ורכבי פנאי קופמקטיים. בעתיד הקרוב החטיבה תשאף להפחית 25% בעלות הפלטפורמה ו-15% בעלות שאר חלקי המרכב וכן עד 50% בעלות הסוללה ו-25% בעלות המנוע. פעולות אלו יסייעו להנגיש חשמלית קטנה וזולה עם מחיר יעד של 20,000 יורו בלבד, ולנו נותר רק לקוות שהצרפתים יצליחו לפצח את הנוסחה, לאחר שרק לאחרונה הונדה וג'נרל מוטורס הודיעו על סיום השת"פ בתחום זה עקב חוסר רווחיות. ולסיום, מילת ביקורת. לאחר כמה שנות נמנום ולאחר שדווקא הייתה מחלוצת ההנעה החשמלית, ניכר כי רנו נמצאת בתנופה ועוברת תהליך שדרוג, אך בכל זאת קשה שלא להתייחס לנושא העיצוב. ראשית עם רנו רפאל שמזכיר בעיצובו לא מעט מאפיינים של פיג'ו 408, ולאחר מכן עם הסניק E-Tech שגם היא מזכירה דגם נוסף של פיג'ו, ה-3008. לא קשה לנחש מהיכן הגיע ההשראה, שכן המעצב הראשי של רנו הגיע היישר מפיג'ו. אם לא די בחוסר היצירתיות (עם תוצרים נאים בפני עצמם יש להודות), כעת עם הצגת הטווינגו קונספט בעיצוב רטרו, שמצטרפת ל-5 ול-4, נותר לתהות האם לרנו נגמרו הרעיונות?