$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

יחידות הנעה חדשות ללקסוס RZ החשמלי ול-UX ההיברידי

לקסוס הציגה את גרסת ההנעה הקדמית המוזלת ל-RZ החשמלי ובנוסף תצייד את ה-UX במערכת הנעה היברידית דור 5

רן סגל   24.12.23 - 07:47
Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)

כפי שדיווחנו מכנס קנשיקי בתחילת החודש, לקסוס הציגה גרסה מוזלת ל-RZ החשמלי בעלת הנעה קדמית, לעומת כפולה, כמו כן גם ה-UX הקומפקטי זכה לעדכון יחידת ההנעה ההיברידית שלו. מיבואנית לקסוס בישראל, לקס מוטורס (מקבוצת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה), נמסר כי ה-RZ הנעה קדמית צפוי להגיע באמצע 2024 ואילו ה-UX המחוזק עתיד להגיע בסוף רבעון ראשון / תחילת רבעון שני באותה השנה.

לקסוס RZ 300e
ה-RZ בגרסת ההנעה הקדמית יקבל את הסימול 300e לעומת ההנעה הכפולה בסימול 450e. לגרסת ההנעה הקדמית מנוע חשמלי יחיד כמובן ובהספק של כ-204 כ"ס. כמו כן ל-300e סוללת 72.8 קוט"ש תוצרת CATL (לעומת 71.4 קוט"ש תוצרת PPES) המאפשרת טווח נסיעה של 428 ק"מ (עם חישוקי "18) או 360 ק"מ (עם חישוקי "20), זאת בתקן EPA האמריקאי והמחמיר מה-WLTP.

לגרסת ה-450e כפולת ההנעה טווחי נסיעה של 354 ק"מ עם חישוקי "18 או 315 ק"מ עם חישוקי " 20 (בתקן EPA). מדובר בפער טווח, לטובת ההנעה הקדמית, של כ-21% עם חישוקי "18 או כ-14% עם חישוקי "20, ובהשוואה לנתוני ה-WLTP של דגם כפול ההנעה המשווק בישראל, נוכל לצפות לטווחים של כ-526-527 ק"מ עם חישוקי "18 או 418 ק"מ עם חישוקי "20.

לקסוס UX 300h
רכב הפנאי הקומפקטי זכה לעדכון יחידת ההנעה ההיברידית שלו עם המעבר לדור החמישי בדומה לזו המוצעת בטויוטה C-HR בגרסת ה-GR המשווקת גם בישראל. מדובר באותו מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר (152 כ"ס), אך המנוע החשמלי שודרג ומספק כעת 113 כ"ס (80 כ"ס עד כה). ההספק המשולב עומד על 196 כ"ס, תוספת של 12 כ"ס. לגרסת ההנעה הכפולה מנוע חשמלי נוסף בסרן האחורי המספק כ-41 כ"ס. בהתאם, השתפרו גם נתוני ההאצה שעומדים כעת על 8.0 או 7.9 שניות עם הנעה כפולה (ל-96 קמ"ש), שיפור של כחצי שנייה.

עוד חידושים נוגעים לסוללת ליתיום-יון (ניקל-מטאל עד כה) מאפשרת טעינה ופריקה טובים יותר וכן היא קלה יותר מקודמתה ותיבת ההילוכים הרציפה מקבלת בעדכון זה ידית קטנה יותר ומעבר על-חוט (Shift by wire), את לוח המחוונים הדגיטלי הצנוע ("7) מחליף אחד גדול יותר "12 (בהתאם לרמת הגימור) ומערך הבטיחות שודרג לדור השלישי בדומה ל-LBX הכולל גם סיוע בתמרוני חירום, והתרעת התנגשות בפניה שמאלה בצומת כולל בלימת חירום אוטונומית.

תחרות רכב השנה 2023 יצאה אל הדרך: על הזוכה בתחרות נכריז במסגרת משדר חגיגי שיערך ב-28.12.23 בערוץ 5+ ואתם יכולים להצביע ולהשפיע ובין המשתתפים יוגרלו שוברים בסך 500 ש"ח. ההצבעה תיסגר ב-26.12, הזדרזו להצביע - כנסו לאיזור הבחירה >>>
*** בתחרות מכונית השנה 2023 מתמודדות מכוניות חדשות או דור חדש (למעט החרגות) לדגמים שהושקו בישראל באופן רשמי בין החודשים דצמבר 2022 לדצמבר 2023 ***