וולוו, יצרנית מכוניות היוקרה השבדית (שבבעלות קונצרן ג'ילי) ראתה בעיניים קפדניות את הגעתן של הגרמניות היוקרתיות לשוק הרכב החשמלי באירופה ובחדרי חדרים הכינו במטה וולוו שבגוטנברג את התשובה שלהם בסגנון הסקנדינבי המוכר, עם דגם יוקרתי חדש שייקרא ES90. וולוו ES90 תיהיה ספינת הדגל המחושמלת של וולוו שתחליף את ה-S90 הוותיקה, כשם שהגרסה החשמלית EX90 החליפה את ה-XC90.
על פי פרסומים בשבדיה, המכונית החדשה תשתמש באותם מכלולי הנעה של רכב הפנאי הגדול, המבוסס על פלטפורמת SPA2 המשותפת גם לפולסטאר וכן בסוללות והמנועים שכבר הוצגו. בעקבות כך ניתן לשער שנפגוש גם כאן שלוש יחידות הנעה - מנוע יחיד והנעה אחורית עם 279 כ"ס, או צמד מנועים והנעה כפולה בהספקים של 408 כ"ס או 517 כ"ס בגרסת "פרפורמנס".
גם מערך הסוללות יהיה זהה, עם סוללה גדולה בקיבלות של 104 קוט"ש (101 קוט"ש נטו) בגרסת ההנעה האחורית או אחת גדולה יותר בקיבלות 111 קוט"ש (107 קוט"ש נטו). טווחי הנסיעה יעמדו על כ-600 ק"מ וצפויים להיות טובים יותר מזה של ה-EX90 בזכות מבנה אווירודינמי טוב יותר לדגם הסדאן. קצב טעינת DC מהירה של 250 קילוואט יאפשר מילוי הסוללה מ-10% ל-80% בתוך כחצי שעה בלבד.
תא הנוסעים בוולוו EX90
ממדי המכונית יהיו בין הגרסה הנמכרת בסין של ה-S90 לבין המידה האמריקאית שהיא הארוכה מבין השתיים אבל בסיס הגלגלים של הדגם החדש שיהיה פרופורציונאלי וסימטרי יהיה ארוך יותר, כ-299 ס"מ, עם סרחי עודף קצרים מלפנים ומאחור. תא הנוסעים, ישאב השראה מזה של ה-EX90, בדומה לקשר בין ה-S90 וה-XC90. למותר לצין שנמצא ב-ES90 את שלל מערכות הבטיחות המתקדמות של וולוו מהדור החדש, כולל חישן LiDar המספק תמונת תלת ממד של סביבת הרכב ויכולות נהיגה אוטונומית ברמה 3.
למרות שוולוו רשמה את המיתוג ES בארה"ב בתחילת השנה, היא עלולה להיתקל בהתנגדותה של לקסוס, שכן ליפנית דגם בשם זה שנמכר גם בארה"ב, לכן בוולוו עוד יכולים לשנות את השם של הדגם. המכונית החדשה תיוצר במפעלי וולוו בסין והיא צפויה לעלות לפס הייצור בחודש מאי 2024.