אי אפשר לנתק את הפילוסופיה הטכנולוגית של אודי מזאת של החברה-האם פולקסווגן והתפיסה החשמלית שלה, אבל המנכ"ל החדש של אודי שהגיע מפורשה, גרנוט דולנר (Gernot Döllner) שהתמנה לתפקיד לפני חודשים ספורים ע"י מנכ"ל התאגיד אוליבר בלום, אמר לאחרונה כי אודי לא הפסיקה את עבודתה והיא תמשיך להשקיע בפיתוח מנועי בעירה פנימית ובמערכות פלאג אין הייבריד, ובמידה פחותה בהנעה חשמלית, וזאת לאור היחלשות הביקוש לרכב חשמלי בעת האחרונה. מצב המתרחש באירופה וגם בארה"ב (ר.ס.)
על פי התכנית הרב שנתית של אודי, יצרנית היוקרה הגרמנית הצהירה על חשיפת 20 דגמים חדשים עד לשנת 2026, כאשר מחציתם יהיו חשמליים. לפי תפיסתו של דולנר, החברה תעמוד בהצהרה שלה אך בשונה מיצרניות אחרות ומהתכנית המקורית להציג דגמים חשמליים רבים, המנכ"ל החדש סבור דווקא כי דגמי הבנזין והפלאג-אין יהיו הראשונים שיוצגו ואחריהם החשמליים, זאת מאחר ואודי שואפים לשמר את כל סוגי הלקוחות ולא לוותר על שום סגמנט טכנולוגי, אך עליה להתאים את עצמה גם לדרישות בשוק העולמי תוך ניצול מקסימלי של חלון הזמן המרבי עד שנת 2035 למכירת מנועי בעירה פנימית.
אודי Q6 אי טרון
עיכובים בפיתוח הפלטפורמה
המכוניות החשמלית החדשות של אודי עשויות להיבנות על פלטפורמה חשמלית חדשה שנקראת PPE (Premium Platform Electric) שמיועדת להחליף את פלטפורמה MEB של פולקסווגן ולבטח את ה-MLB Evo המשמשת את ה-Q8 אי טרון. אולם, היצרן הגרמני נתקל בכמה בעיות בתהליכי הפיתוח של הפלטפורמה החדשה ואודי נדרשה בשל כך להשהות את התוכניות שלה וההשקה של אודי Q6 e-Tron שהייתה אמורה להיות המכונית הראשונה של המותג המבוססת על פלטפורמה זו, ודוחה זאת למועד בלתי ידוע בשלב זה, ובהמשך תוצג גם ה-A6 אי טרון החדשה על בסיס אותה פלטפורמה. במקביל, ההכנות לקראת הצגתו של פורשה מקאן EV, שמבוסס גם הוא על פלטפורמת PPE, נמשכות והוא צפוי להיחשף ב-2024.
פורשה מקאן EV